جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از فعالان نشر فرهنگ زیارت با آیت الله حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم در دیدار جمعی از فعالان عرصه گسترش فرهنگ زیارت امام حسین (ع) از سرتاسر جهان به تاریخ ریشه دار تشیع اشاره کردند و افزودند: شیعیان به خاطر ارتباط با اهل بیت جانفشانی می‌کنند و این ارتباط به خاطر شدت محبت و ولایت خالصانه با اهل بیت روز به روز رو به افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از فعالان عرصه گسترش فرهنگ زیارت امام حسین (علیه السلام) از سرتاسر جهان به تاریخ ریشه دار تشیع اشاره کردند و یاد آور شدند: شب دهم ماه محرم حضرت سید الشهدا (علیه السلام) زمانی که از سوی دشمن محاصره شده بودند، به اصحاب خود عرض کردند که شما می‌توانید ارودگاه را ترک کنید، من در هر صورت کشته می شوم، اما اصحاب نپذیرفتند که امام (ع) را تنها بگذارند بلکه ایستادند و در کنار امامشان به شهادت رسیدند. این به این دلیل بود که آن ها آگاه به حق اهل بیت (ع) و مظلومیت آنان بودند.

معظم له اشاره کردند: شیعیان به خاطر تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) متحمل ظلم ها و اتهامات واهی می شوند؛ اما شیعیان به خاطر ارتباط با اهل بیت جانفشانی و ایثار می کنند و این ارتباط به خاطر شدت عاطفی، انسانی و ولایت خالصانه و ثابت با اهل بیت روز به روز رو به افزایش است.

حضرت آیت الله حکیم به احساسات و عواطفی که در راه پیاده روی کربلا مشاهده می شود اشاره کردند و تصریح کردند: این عواطف و احساسات بعد از اینکه تمامی اختلافات و تبعیض ها میان زائرین زیارت اربعین از بین رفت، صادقانه و خالصانه شده است و این به فضل مودت، دوستی و ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام) و سیره ایشان است که این فضائل ریشه در آن سیره دارد.

حضرت آیت الله حکیم در پایان از تمامی رسانه ها خواستند تا در نشر تصاویر و صحنه های اربعین نقشی داشته باشند، تا جهانیان از این حقیقت آن گونه که شایسته آن است، مطلع شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha