پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/ مراسم روضه‌خوانی به مناسبت اربعین حسینی امروز از سوی اداره کل امور فرهنگی و با حضور اساتید، طلاب و کارکنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد حسن رمضانی امروز در مراسم سوگواری و روضه‌خوانی به مناسبت اربعین حسینی در جامعه الزهرا، عنوان کرد: در طول تاریخ بشر، همواره میان حق و باطل درگیری بوده و تا قیامت هم ادامه دارد و سرانجام هم با پیروزی حق به پایان رسیده است.

وی در ادامه به ویژگی‌های دشمنان عصر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و دشمنان عصر مهدوی اشاره کرد و افزود: دشمنان این دو عصر نسبت به شیعیان کینه شدید دارند.

حجت الاسلام  رمضانی یادآور شد: در جریان کربلا بعد از شهادت امام حسین(علیه‌السلام) خفقان شدیدی به وجود آمد، به طوریکه امام سجاد(علیه‌السلام) در روایتی فرمودند که در مکه و مدینه حتی ۲۰ نفر نبودند که ما را حقیقتا دوست بدارند.

وی تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسین(علیه‌السلام) مردم مرتد شدند، البته نه مرتد فقهی، بلکه ترس و وحشتی داشتند که نمی‌توانستند از اهل بیت(علیهم‌السلام) حمایت کنند.

سخنران این مراسم  پیمان‌شکنی را دومین ویژگی دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) عنوان کرد و افزود: کوفه دارای شخصیت‌های بزرگی بود که پای مکتب امام صادق(علیه‌السلام) پرورش یافته بودند و بسیاری از آن‌ها در مسجد کوفه و پای درس ایشان تربیت یافته بودند،اما  انگیزه‌ای برای دفاع از اهل بیت(علیهم‌السلام) نداشتند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) از مذهب استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: در آن زمان بسیاری از افراد مثل عمر سعد و لشکریانش به خاطر حبّ دنیا با امام حسین(علیه‌السلام) جنگ کرده و امام را به شهادت رساندند، در عصر مهدویت نیز دشمنان در سایه قرآن کریم با حضرت می‌جنگند.

وی با اشاره به هتک حرمت مکان‌های مقدس و ترویج مفاسد اخلاقی توسط دشمنان عصر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و دشمنان عصر مهدوی، عنوان کرد: دشمنان عصر مهدوی به وسیله ترویج مفاسد، قصد از بین ارزش‌های دینی را دارند که در این زمان نیز در جامعه فراوان دیده می‌شود.

سخنران این مراسم تصریح کرد: دشمنان عصر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) در دستگاه‌های خود، فرماندهان خودخواه و عالمان بی‌عمل را به گرفتند، دشمنان عصر مهدوی نیز اقدام به این عمل می‌کنند تا بدین وسیله به دین ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه به بیان ارزش و اهمیت پیاده‌روی در زیارات معصومین(علیهم‌السلام) به ویژه رفتن به حج که برابر با هزار حسنه است و زیارت امام حسین(علیه‌السلام) و تشریح شخصیت جابر عبدالله انصاری پرداخت.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha