جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی-مسئول مركز نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نوایی بر ضرورت ارائه آموزش هایی فراتر آموزش های رسمی حوزه به نخبگان و استعدادهاي برتر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، ظهر امروز در شوراي علمي نخبگان حوزه علمیه خراسان، با اشاره به شناسایی استعدادهای برتر در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، گفت: تا کنون بالغ بر 180 طلبه در سطوح یک تا چهار عرصه آموزش شناسایی شده که پیش بینی می شو تعداد آنان سال آینده افزايش پیدا کند.

مسئول مركز نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان با بیان این که شناسایی استعدادهای برتر بر مبنای آزمون هایی از مواد درسی آنان و مصاحبه تربیتی از هويت شخصي، اندیشه و بصیرت سیاسی و انقلابی شان صورت گرفته، تصریح کرد: استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی آزمون های سختی را گإران و بدین سان افراد زبده به نخبگان و استعدادهای برتر راه پیدا کرده اند.

وی با بیان این که شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان مدارس علمیه خواهران نیز در دستور کار بوده و برای آن برنامه ریزی هایی صورت گرفته اظهار کرد: تلاشمان مبتنی بر آن بوده تا با شناسایی استعدادهای برتر خواهر، تعداد نخبگان به بالغ بر 250 نفر افزایش پیدا کند و همه این نتائج درخشان حاصل عنایت نظر آیت الله مصباح عاملی، مدیر این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که مصاحبه های صورت گرفته برای شناسایی استعدادهای برتر دشوار، کیفی و علمی بود و با همت بنیاد ملی نخبگان متنی به نام شیوه نامه تدوین شد، بیان کرد: امروز حوزه علمیه خراسان به عنوان یک رکن فکری برجسته در بنیاد ملی نخبگان شناسایی شده ومورد  قبول است كه این موفقیت حاصل تلاش دفتر نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه است.

مسئول مركز نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه در ادامه از تدوین اساسنامه کانون «نخبگان اهل قلم و هنر» این حوزه خبر داد و بر ضرورت تلاش و ممارست اعضا نسبت به شناسایی نخبگان اهل قلم و هنرِ حوزوی تاکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: باید برای طلاب نخبه و استعداد برترِ شناسایی شده، برنامه ریزی هایی صورت بگیرد، به طوری که آنان آموزش هایی فراتر از آموزش های رسمی حوزه ببینند تا تلاش ها به ثمر بنشیند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha