جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم اربعین حسینی در مركز تعليمات اسلامى واشنگتن

حوزه/ مراسم ویژه اربعین سید و سالار شهیدان عالم ، امام حسین(ع) و یاران وفادارش با حضور جمع کثیری از عاشقان آن امام همام در مركز تعليمات اسلامى واشنگتن برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم ویژه اربعین سید و سالار شهیدان عالم ، امام حسین(ع) و یاران وفادارش با حضور جمع کثیری  از عاشقان آن امام همام در  مركز تعليمات اسلامى واشنگتن برگزار شد. 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بحرینی رئیس مرکز اسلامی واشنگتن طی سخنانی به اهمیت زیارت اربعین و لزوم نگاه دقیق به آن اشاره کرد و افزود: زيارت اربعين ستون  شريعت است و اين زيارت در كنار نماز كه ستون دين است مطرح گرديده . پس مطلب فراتر از يك قرائت ظاهرى است.

ایشان با اشاره به اهمیت عدد چهل در اسلام و خون گریستن آسمان و زمین در چهل شبانه‌روز پس از شهادت امام حسین(ع) حسب روایات فرمودند: « در روايات آمده زمینی که روی آن انبیا و اولیای الهی و بندگان مؤمن، خدا را عبادت کرده اند، چهل روز در مرگ  آنان می‌گرید، ولی در شهادت امام حسین (علیه السلام) هم آسمان و هم زمین، چهل روز خون گریه کرد، پس معلوم است اين چهل و اربعين ويژگى خاصى دارد ،البته اشک یا خون را در این گونه از روایات نباید بر اشک یا خون ظاهری حمل کرد؛ چنان که نباید آن را انکار کرد. و اصولاً امور ملکوتی را نمی‌توان با ابزار هاى دنيوى ادراک کرد.

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن  سپس گفت: با دقیق ترین و پیشرفته ترین ابزار هاى فيزيكى هم نمی‌توان  مشهودات رؤیای صادق انسان در خواب  را رصد نمود و یا ناله ستون حنانه را با گوش معمولی شنید که این تنها با گوش جان و باطن قابل شنيدن است و بايد صاحب بَصَر شد تا صداى عزاى عالم را شنيد ، اگر نيستيم و صاحب نظريم، باید گوش شنوا به نداى اهل بصر بدهيم.

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی آنگاه با اشاره به روايت امام حسن عسكرى(عليه السلام) كه علامت هاى مؤمن را پنج چيز مى‌داند : «علامات المؤمنین خمس: صلاةُ الاحدی و الخمسین و زیارةُ الاربعین والتـَختم فی الیَمین و تـَعفیرُ الجـَبین و الجَهر ببسم الله الرحمن الرحیم» گفت: تین روایت ظاهر و باطین دارد و صرف انگشتر به دست راست امرى  ظاهرى است و باطنش نامه عمل در دست راست قرار گرفتن ، يا مؤمن حقيقى كسى است كه نماز واجب و مستحبى اش فراتر از اسقاط تكليف باشد، بلكه  قبول شود. يا سر به خاك گذاشتن يعنى عبد واقعى خدا بودن و  تسليم  محض مولا بودن است ، يا بلند خواندن"بسم الله" منظور اين است که انسان همه امورش در محضر شواهد ربوبى آشكارا براى خدا باشد.

حاضران در این مراسم سپس به عزاداری و سوگواری و روضه و عزای سیدالشهدا(ع) و خاندان مطهرش پرداختن و مراسم با پذیرایی شام از عزاداران حسینی به پایان رسید. این برنامه‌ها به مدت ده شب تا پایان ماه ماه صفر همچنان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha