پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

حوزه/ مرکز اسلامی هامبورگ به منظور سهولت مشارکت و نیز حضور پررنگ و معنادار مسلمانان اروپا در حماسه معنوی راهپیمایی اربعین حسینی، کاروان ویژه ای را از کشورهای مختلف اروپایی، راه اندازی نمود تا جلوه ای از عظمت، وحدت و گستره جغرافیای اسلام را به تصویر بکشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با ایام اربعین حسینی(ع)، مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یک پایگاه محوری در اروپای مرکزی، به منظور سهولت مشارکت و نیز حضور پررنگ و معنادار مسلمانان اروپا در حماسه معنوی راهپیمایی اربعین حسینی، کاروان ویژه ای را از کشورهای مختلف اروپایی، راه اندازی نمود تا جلوه ای از عظمت، وحدت و گستره جغرافیای اسلام را به تصویر بکشد.

در این کاروان معنوی که متشکل از حدود 400 زائر دلداده امام حسین(ع) از 6 کشور اروپایی بود، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، تنی چند از معاونان مرکز اسلامی، مدیر حوزه علمیه هامبورگ و بیش از 20 نفر از طلاّب این حوزه علمیه، اقشار مختلف مردم از خواهران و برادارن و نیز برخی از تازه مسلمانان حضور داشتند.

کاروان اربعین مرکز اسلامی هامبورگ سفر خود را از روز چهارشنبه اوّل نوامبر 2017 آغاز نمود. این کاروان در ابتدا به شهر استانبول و از آنجا به سمت بغداد پرواز داشت و پس از زیارت مراقد مطهر کاظمین(ع)، جهت زیارت مزار شریف امیرمؤمنان علی(ع) در نجف اشرف حضور پیدا کرد.

پس از آن برنامه ویژه پیاده روی 80 کیلومتری از نجف تا کربلا از روز دوشنبه 6 نوامبر آغاز گردید. این پیاده روی سه روز متوالی ادامه داشت تا اینکه زوّار قبر مطهر امام حسین(علیه السلام)، عصر روز چهارشنبه به کربلای معلّی وارد شده و در مراسم عظیم اربعین حسینی شرکت نمودند.

شایان ذکر است در این سفر معنوی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ضمن دیدار با مرجع عالی­قدر تقلید حضرت آیت الله سیستانی دامت برکاته، گفت‌وگوهایی را پیرامون اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه و نیز مسائل مهم مسلمانان در اروپا داشتند. 

از نکات قابل توجه این سفر، می توان به حضور پرشور جوانان، ارتباطات، دیدار و گفت‌وگوهای اعضای کاروان مرکز هامبورگ با مسلمانان سایر بلاد اسلامی، گفت‌وگوهای صمیمی و پاسخگویی به سؤالات مراجعان توسط معاونین و روحانیون کاروان اشاره نمود.

لازم به ذکر است، مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یک پایگاه محوری در اروپای مرکزی خود را مکلّف می داند که در جریان جهانی اربعین حسینی، مسلمانان اروپا را در این حماسه عظیم همراهی کند.

کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha