جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حملات تروریستی فرانسه

حوزه/ یک گروه ناشناس تحت عنوان "کماندو دفاع از مردم و سرزمین فرانسه" به تازگی ادعا کرد مسئولیت حملاتی که در ماه سپتامبر با چکش صورت گرفته است را به عهدا دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک گروه ناشناس تحت عنوان "کماندو دفاع از مردم و سرزمین فرانسه" به تازگی ادعا کرد مسئولیت حملاتی که در ماه سپتامبر با چکش صورت گرفته را به عهدا دارد.

اولین حمله در تاریخ 15 سپتامبر انجام شد که یک مرد با چکش به یک داروساز و پس از آن یک پرستار کودک در منطقه Chalon-sur-Saone، به فاصله 15 دقیقه حمله کرد و قبل از فرار از فریاد "الله اکبر" استفاده کرد که طبق تحقیقات بعدی، معلوم شد وی برای از بین بردن رد پای خود از این شعار استفاده کرده و با وجود یک پایگاه پلیس در محل، موفق به فرار شد.

پس از آن، در تاریخ 26 سپتامبر در دیژون، سه نفر که بر اساس پوشش حجاب و رنگ پوستشان انتخاب شده بودند، توسط یک فرد در نزدیکی دانشگاه بورگوندی توسط چکش مورد حمله قرار گرفتند. ضارب با چهره پوشیده موفق به فرار می شود. روز بعد، حمله چهارمی توسط یک فرد انجام می شود، اما این بار با استفاده از یک تکه شیشه از یک بطری.

CDPPF  در اولین پیام صوتی فرستاده شده در روز 2 نوامبر به اداره کل روزنامه های منطقه ای Bien Public و روزنامۀ Saone-et-Loire در بورگونی بیان می کند، حمله ای که در دانشگاه "در قلب یکی از نمادهای چند فرهنگی، صورت گرفته است نشانه تولد جنبش ما است. روز بعد گروه مجددا از حرف خود برگشت و ادعا کرد که آنها وابسته به آندرس بروییک، عامل کشتارهای اوتوایی نروژ است که در سال 2011 ، 77 تن را به قتل رساند می باشند.

CDPPF  می گوید که قصد دارد در برابر «اسلام گرایی» در فرانسه مبارزه کند و در ایمیل خود که روز 7 نوامبر منتشر کرد، درخواست آزادی هشت "همکار" خود را مطرح کرد. این هشت نفر، ستیزه جویان راست افراطی و رهبر آنها، لوگان الکساندر نایسین هستند. نایسین توسط مقامات متهم به  سازماندهی حملات علیه مسلمانان است. اعضای فعال این گروه تهدید کرده اند که "رویداد بزرگ بعدی در دیژون"، در طی مسابقه لیگ 1 دیژون-ترویس، شنبه، 18 نوامبر، در استادیوم استون جرارد، رخ خواهد داد.

 کماکان پرونده Chalon-sur-Saône باز است و در دست تحقیق و اقدام می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha