جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد الصافی امام جمعه کربلا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه گفت: این جمعیت بزرگی که در اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند، بیشتر آنان هدفشان از مشارکت تنها ابراز محبت و وفاداری به امام حسین (ع)، همدردی با اهل بیت امام (ع) و رسیدن به ثواب زیارت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم حضرت ابا عبد الله الحسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: این جمعیت بزرگی که در اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند، بیشتر آنان هدفشان از مشارکت تنها ابراز محبت و وفاداری به امام حسین(ع)، همدردی با اهل بیت امام(ع) در اسارتشان و رسیدن به ثواب زیارت است.

وی افزود: طبیعی است که که در خلال این تجمع بزرگ، افراد اندکی باشند که تلاش کنند از این راهپیمایی بزرگ در جهت گسترش تفرقه، خشونت یا ترویج شعار های سیاسی یا برخی اشخاص سوء استفاده کنند و یا از صحنه هایی معین فیلم برداری کنند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند تا به اهداف و مقاصدشان برسند، اما این مسائل بسیار اندک اند و هیچ ارتباطی با 99% جمعیت شرکت کننده در این راهپیمایی ندارد.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: این راهپیمایی موسمی برای بیان شدت ولایت و علاقه مؤمنین به امام حسین(ع) و تجدید پیمان با این امام شهید برای استمرار راه ایشان و پایبندی به اصول و ارزش های والایی خواهد بود که امام(ع) در دفاع از آن به شهادت رسیدند.

امام جمعه کربلا از تمامی کسانی که در این زیارت و تسهیل امور برای زائرین شرکت داشتند به ویژه نیرو های امنیتی، خدماتی، پزشکی، موکب های عزاداری و مردم که به گرمی از زائرین استقبال کردند؛ تشکر و قدر دانی کرد.

وی همچنین از آستان های مقدس علوی، کاظمین، عسکریین، عباسی و سایر کارکنان در تمامی اماکن مقدس تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی به طرح موفقیت آمیز فرماندهان عملیاتی، پلیس و تمامی نیرو های امنیتی در انتقال زائران به نزدیک ترین نقطه حرم امام حسین(ع) و تسهیل امور برای حضور زائران و بازگشت آنان اشاره و قدر دانی کرد.

وی تصریح کرد: وزارت حمل و نقل، تجارت و نفت در روند انتقال زائرین مشارکت داشتند اما همچنان مشکلاتی در راه ها و اختلالاتی در جریان انتقال زائرین وجود دارد.

سید صافی اشاره کرد: آمار زائرین شبه دقیق است و امسال دوربین های دقیقی را برای شمارش زائران و ماشین ها کار گذاشتیم و آمار حداقلی را مدنظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: تا ساعت 11 صبح امروز شمار زائرین حداقل به 13 میلیون و 874 هزار و 818 نفر رسیده است.

امام جمعه کربلا به رزمندگان سلام و درود فرستاد و برای پیروزی و ثبات آنان دعا کرد و اشاره کرد: اینکه امروز در فضای ایمانی زندگی می کنیم، به فضل خون های پاک آنان است و از خداوند می خواهیم که شهدایمان را رحمت و به مجروحین شفای عاجل عطا فرماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha