جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین کربلا

حوزه/ طبق اعلام مرکز هیئت ها و موکب های عزاداری عراق و جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی، در مراسم اربعین امسال، ۱۲۹ هیئت از ۲۱ کشور جهان در کربلا به عزاداری و پذیرائی از زائران پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز اربعین عراق بود و کربلا غوغا بود و بار دیگر آسمان و زمین کربلا همه حسین بود و هر چه چشم می‌دید و گوش می‌شنید "یا حسین" بود و گویی امروز جز حسین هیچ چیز اعتباری از خود ندارد.

در جمعیتی عظیمی که طبق حداقل آمار اولیه اعلام شده توسط حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی،‌ تعداد آنها بیش از 14 میلیون زائر گزارش شده، مسلمانان و شیعیان و حتی پیروان ادیان دیگر حضور داشتند و علاوه بر تنوع دینی و مذهبی، تنوع قومیت ها و نژاد ها و ملیت ها نیز در این نقطه از زمین رنگ باخته بود و ایرانی و عربی و کرد و ترک و اروپایی و سیاه و سفید همه با هم زائر "حسین" شده بودند که اکنون چهل روز از شهادت او می گذرد و همنوا شدند با کاروان اسرای کربلا که بنا به روایتی آنها نیز در چنین روزی زائر خاک سرخ کربلا بوده اند.

موکب های خارجی عزاداری اربعین

129 موکب از 21 کشور از زائران پذیرائی کردند

یکی از جلوه های زیبای اربعین کربلا که نشان از محوریت حسین(ع) در وحدت و همگرایی مسلمانان دارد، این است که بنا به اعلام بخش موکب ها و هیئت های حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام، امسال 129 موکب از 21 کشور جهان به جز عراق،‌ به صورت رسمی و ثبت نام شده در پذیرایی از زائران اربعین مشارکت داشته اند.

حاج ریاض نعمة السلمان مسئول این بخش ضمن اعلام این خبر گفت: این موکب ها در زمینه عزاداری و پذیرائی فعالیت داشته اند و به صورت رسمی در بخش هیئت ها ثبت نام کرده اند که البته تعداد واقعی هیئت ها فراتر از این عدد می باشد.

وی افزود: این هیئت ها از کشورهای مختلفی همچون کویت، سوریه، عمان، عربستان، لبنان، بحرین، ایران، آمریکا، انگلستان، سوئد، آلمان، دانمارک، روسیه، هند، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، امارات، تانزانیا و نروژ به عراق آمده اند که برخی از این کشورها برای اولین بار است که در مراسم زیارت اربعین مشارکت می کنند و فعالیت آنها شامل سینه زنی، زنجیر زنی و پذیرائی از زائران امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام و ارائه غذاو نوشیدنی و خدمات پزشکی و بهداشتی و سایر امور خدماتی به زائران می باشد.

موکب های خارجی عزاداری اربعین

10 هزار موکب عراقی پذیرایی از زائران اربعین را بر عهده داشتند

بخش هیئت و ها و موکب های حسینی پیش از این اعلام کرده بود که در مجموع امسال حدود 10 هزار موکب توفیق پذیرائی از زائران اربعین را به عهده دارند که اکثر این موکب ها، به صورت شبانه روزی در خدمت زائران هستند و از استان های مختلف عراق خود را برای خدمت به کربلا رسانده اند.

جواد الموسوی یکی از خدماتگزاران به زائران حسینی که از بصره به کربلا آمده در پایان مراسم اربعین با اظهار اندوه از پایان یافتن این مراسم معنوی گفت: امروز احساس من این است که جز کربلا شهری ندارد و جز در این شهر نمی توانم خودم را پیدا کنم.

وی افزود: با وجود حزن و اندوهی که در این روزها بر کربلا حاکم است، هنگام خدمت به زائران خودم را نزدیک به امام حسین می یافتم.

موکب های خارجی عزاداری اربعین

موکب های خارجی عزاداری اربعین

موکب های خارجی عزاداری اربعین

موکب های خارجی عزاداری اربعین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha