سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی،  با «دکتر ماری تئوری نیانه»، وزیر آموزش عالی،  تحقیقات و نوآوری سنگال دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، «حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری»، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی، با «دکتر ماری تئوری نیانه»، وزیر آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری سنگال دیدار کرد.

در این دیدار، که آقای قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران و «حجت‌الاسلام والمسلمین معتقدی» نماینده المصطفی در سنگال نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری، ضمن ابلاغ سلام و تحیت رئیس جامعةالمصطفی، ضمن قدردانی از وزیر کشور سنگال به دلیل اجازه اولیه فعالیت نمایندگی المصطفی در سنگال و حسن میزبانی و نیز نگاه منفتح و بلند وی به جمهوری اسلامی و فعالیت‌های علمی، معرفی مختصری از جامعةالمصطفی (تاریخچه، اهداف، برنامه‌ها و حضور بین‌المللی) ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: سنگال در حال گسترش بوده، امید است آینده درخشانی در عرصه‌های گوناگون علمی داشته باشد. از آن جا شما مسلمان هستید و با قبول اسلام، دین خدا را یاری نموده‌اید، خداوند نیز شما را نصرت کرده، تنهایتان نخواهد گذاشت.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی ابراز داشت: محافل علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعةالمصطفی، با افتخار آمادگی دارد که در فرایند گسترش آموزش عالی، همراه وزارت علوم سنگال باشد و قطعه‌ای از پازل بزرگ توسعه کشوری سنگال را تکمیل کند.

وی در ادامه ضمن معرفی فعالیت‌های جامعةالمصطفی خاطرنشان ساخت: جامعةالمصطفی با ده‌هاهزار دانشجو و دانش‌آموخته از ملیت‌های گوناگون، در حال ارائه آموزش در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی است که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به صورت حضوری و مجازی سامان‌دهی شده و آمادگی ارائه این خدمات به سنگال است.

در پایان، از دکتر نیانه، وزیر آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری سنگال، دعوت شد تا از جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی بازدید داشته باشد.

وزیر علوم سنگال ضمن عرض خیرمقدم به مهمان ایرانی، از همراهی جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به سند توسعه آموزش عالی سنگال، به ویژه در زمینه آموزش‌های الکترونیکی و مجازی و توسعه آن به همه مراکز آکادمیک سنگال، از هم‌افزایی جامعةالمصطفی استقبال و آمادگی خود را برای کمک در زمینه رسمیت‌بخشی به مدارک المصطفی اعلام نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha