شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روز درهای باز در مرکز اسلام منهتن برگزار شد

حوزه/ مرکز اسلامی منهتن در نیویورک برای دوازدهمین سال، مراسم «روز درهای باز» را به منظور آشناسازی مردم با دین اسلام و جامعه اسلامی برگزار کرده و با گذاشتن غرفه‌های دینی و گفتمان و تبادل نظر سعی در برطرف کردن اختلافات داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسلامی منهتن در ایالت نیویورک آمریکا دوازدهمین مراسم سالانه «روز درهای باز» برگزار کرده و در این گردهمایی از شرکت کنندگان غیرمسلمانان نیویورکی برای آشنایی با دین اسلام، مساجد، مسلمانان، بازدید از غرفه‌های مذهبی و گفتمان و تبادل نظر با داوطلبان مسلمان دعوت به عمل آورد.

در این مراسم غرفه‌هایی آماده شده و موضوعاتی چون: اصول پنج گانه دین اسلام، نقش زنان در مذهب و غیره برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شدند. در این غرفه‌ها همچنین فعالیت‌هایی چون حناگذاری و نوشتن نام افراد با خوشنویسی عربی نیز به چشم می‌خورد. به علاوه در غرفه «حجاب» زنان غیرمسلمان فرصتی به دست آوردند تا برای نخستین بار حجاب و روسری اسلامی را تجربه کنند.

کارولین تامسون از ساکنان منهتن گفت: من از سال 1980 که این مرکز تاسیس شده تاکنون در چندین مراسم «روز درهای باز» شرکت کرده‌ام. من برای ادای احترام به بنیانگذار این مرکز همیشه می‌آیم و از طریق شیوه «متواضعانه و پرمحبت» داوطلبان مسلمان چیزهای بیشتری راجع به اسلام می‌آموزم.

هنا کوربوس که برای نخستین بار در این مراسم شرکت کرده نیز گفت: از این مراسم لذت بردم و مسلمانان به پرسش‌هایی که در رابطه با اسلام داشتم پاسخ دادند و به همین خاطر بسیار قدردان تلاش‌های مسلمانان برای برگزاری این مراسم هستم. به نظرم چنین رویدادهایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ زیرا بسیاری از مردم طرز فکر غلطی راجع به مسلمانان دارند و سوءبرداشت‌های متعددی درباره این دین وجود دارد.

حیدر رشید عضو هیات مدیره مرکز اسلامی و استاد مهندسی عمران در ایالت کانزاس، گفت: آموزش و بیداری اسلامی در جامعه هدف ما از برگزاری روز درهای باز است. ما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا با اعضای جامعه ارتباط برقرار کنیم و  دیگر مردم را با مذهب‌مان و نیازها و ضروریات دین اسلام آشنا سازیم.

زوبیده آلالی از داوطلبان مسلمان که به پرسش‌های مردم پاسخ داده گفت: بسیار خوشحالم که می‌بینم مردم به اینجا می‌آیند و سعی دارند درباره اسلام بیشتر یاد بگیرند. نمی‌گویم که این گردهمایی مشکلات را برطرف می کند، ولی معتقدم ما را به هم نزدیک تر خواهد ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha