چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زلزله غرب کشور

حوزه/ در پی وقوع زلزله در غرب کشور، قرارگاه خدمت رسانی بنیاد کرامت امام رضا(ع) برای کمک به زلزله زدگان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حاج حسین یکتا، مسئول بنیاد کرامت امام رضا(ع) با اعلام این خبر گفت: در اولین ساعات وقوع زلزله این بنیاد با تشکیل جلسه اضطراری برنامههای خود را برای کمک‌رسانی فوری به زلزله زدگان طرحریزی کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از مشخص شدن برنامهها، 24 نیسان و 2 تریلی حاوی برنج، روغن، عدس، کنسرو، آب معدنی، کشمش، حلواشکری و کلوچه بارگیری شده و به منطقه اصلی وقوع زلزله که همان سرپل ذهاب بوده اعزام شد.

مسئول بنیاد کرامت امام رضا(ع) تاکید کرد: در این شرایط باید همه دستگاهها سازمانها و مردم همیشه در صحنه ایران به کمک زلزلهزدگان بشتابند.

خادمیاران رضوی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند

حسین موحد، سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.۳ ریشتر استان کرمانشاه و کمی بعد پس‌لرزه ۴.۶ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند، بیان کرد: این زمین‌لرزه که در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده آسیب‌های زیادی را به مناطق غربی‌ وارد کرده است.

وی بیان کرد: خادمیاران رضوی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه در ساعت‌های اولیه خود را برای کمک رسانی به مصدومان این حادثه دلخراش شتافتند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه بیان کرد: خادمیاران رضوی در کنار سایر مردم و نهادهای کمک رسان همچون سپاه، کمیته امداد و ...  در حال خدمت‌رسانی به مصدومین هستند، همچنین تاکنون این نمایندگی اقدام به توزیع آب معدنی و اقلام مورد نیاز اولیه در میان زلزله زدگان پرداخته است.

موحد با اشاره به گستردگی و عمق فاجعه این زمین لرزه در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، ثلاث، جوانرود و کرمانشاه، بیان کرد: هم اکنون برای امداد رسانی به مناطق حادثه دیده نیاز مبرم به اقلامی شامل پتو، کنسرو، چراغ گرم کننده، برنج و حبوبات، آب معدنی، فلاکس چای، خرما، بسکویت و ... است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha