جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست خبری دکتر ولایتی

حوزه/ مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری از برگزاری «اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها» در تهران خبر داد و با اشاره به مسائل لبنان تصریح کرد: این که آقای حریری در آن جلسه به من گفته اند در امور لبنان دخالت نکنید، کاملا دروغ است و بنده این ادعا را قویا تکذیب می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی اکبر ولایتی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری «اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها» که در سالن رضوان بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه زلزله استان کرمانشاه به خانواده های داغدیده، به برگزاری این اجلاس در یکم و دوم آذر اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث معروف ثقلین که مورد اتفاق همه علمای اهل سنت و شیعه می باشد، می فرماید إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَّقَلَین، ما إن تَمَسَّکتُم بهما لَن تَضلّوا کتابَ اللّه وَ عترَتی أهلَ بَیتی، فَإنَّهُما لَن یفتَرقا حَتّی یردا عَلَی الحَوضَ؛ من در میان شما دو چیز گران بها به یادگار می گذارم. اگر به آن دو چنگ زنید، هرگز گمراه نمی شوید: کتاب خدا و عترتم، یعنی اهل بیتم. این دو از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

اهل بیت(ع)؛ محور وحدت و انسجام امت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: خوشبختانه جمهور علمای مسلمین اعم از علمای اهل سنت و شیعه به محبت اهل بیت(علیهم السلام) اعتقاد راسخ دارند و این دو ریسمان به عنوان محور وحدت بین مسلمین مورد اتفاق همه علمای اسلام است و شما با پیروان هر مذهب گفتگو کنید می بینید محبت اهل بیت(ع) را به عنوان یک ریسمان محکم قبول دارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به توطئه دشمنان اسلام و تکفیری ها در ایجاد تفرقه بین مسلمین و مذاهب اسلامی، گفت: اکسیر شفابخش و تنها راه حفظ وحدت و انسجام بین امت اسلامی، چنگ زدن به ریسمان محبت اهل بیت(ع) است و می تواند کشورهای اسلامی را از خطر تفرقه و جنگ داخلی نجات بخشد.

شرکت شخصیت های ۹۴ کشور در تهران

وی با اشاره به حضور علمای اسلامی در «اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع)» در تهران، عنوان داشت: در این اجلاس دو روزه علمای اهل سنت و شیعه، اهل معرفت، اندیشمندان، اساتید دانشگاه ها و همه کسانی  که با هر عقیده ای به محبت اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند و به اتحاد حول این محور معتقدند از 94 کشور حضور خواهند داشت.

دکتر ولایتی با تاکید بر این که این اجلاس مژده خوبی برای حفظ اتحاد امت اسلامی است، گفت: مجمع جهانی بیداری اسلامی یک  سازمان مردم نهاداسلامی بین علما، اندیشمندان و فرهیختگان از کشورهای مختلف بوده و خیلی به نهادهای رسمی کشورها ربطی ندارد.

طبق اذعان آمریکایی ها، داعش را آنها به وجود آوردند

وی با اشاره به حمایت آمریکایی ها و صهیونیست ها از گروه تروریستی داعش، افزود: بارها شاهد بودیم که وقتی نیروهای داعش زخمی می شدند با حمایت رژیم غاصب صهیونیستی تحت مداوا قرار می گرفتند و مجددا آنها را به جان مردم مظلوم و بی گناه می انداختند و طبق اذعان خود آمریکایی ها، داعش را آنها به وجود آوردند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها با ایجاد داعش می خواستند تصویری متوحش و موهنی را از اسلام به دنیا معرفی کنند، از این رو با وجود تروریستی بودن این گروه، از آن به دولت اسلامی نام می بردند.

جزئیات دیدار با سعد حریری

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با سعد حریری، نخست وزیر لبنان، گفت: ادعاهای او در عربستان، از القائاتی است  که سعودی ها به وی تحمیل کرده اند و این که آقای حریری در آن جلسه به من گفته در امور لبنان دخالت نکنید، کاملا دروغ است و بنده این ادعا را تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: در آن جلسه ما در خصوص موضوعات مختلف منطقه صحبت کردیم و هیچ تهدیدی از جانب ما نبود. در این جلسه ایشان می خواستند بین ایران و عربستان میانجیگری کنند و ما هم در حضور سفیر کشورمان در لبنان به او گفتیم موافق مذاکره با عربستان هستیم، ولی مذاکره با عربستان به معنای تایید جنایات سعودی ها در یمن و دخالت هایشان در امور کشورهای منطقه نیست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: ما در آن جلسه به آقای حریری گفتیم تا از سعودی ها بخواهد به جنایات علیه مردم یمن و بمباران شهرها پایان دهد و مانع از ارسال کمک های انسان دوستانه نشود.

توطئه سعودی ها برای ایجاد ناامنی در لبنان

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به توطئه سعودی ها برای ایجاد ناامنی در لبنان گفت: عربستان بعد از شکست در عراق و سوریه و دخالت های مکرر در مسائل داخلی عراق که منجر به اخراج سفیر این کشور شد، هم اکنون با توطئه استعفای حریری، به دنبال بحران آفرینی در منطقه است.

دکتر ولایتی تاکید کرد: خوشبختانه با هشیاری میشل عون، رئیس جمهور لبنان و حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و مردم لبنان این توطئه نیز خنثی شد. کشور لبنان هم اکنون یکی از امن ترین کشورهای منطقه است و این امنیت با همت و اتحاد مردمی و مقاومت حزب الله لبنان به دست آمده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha