پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ در حال حاضر در مدارس علمیه استان بوشهر تعداد هفت کانون هلال احمر فعال می باشند که نیاز است با برنامه ریزی های لازم، این تعداد افزایش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در نشستی با مدیرکل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین حوزه های علمیه و هلال احمر گفت: برخی از طلاب حوزه علمیه در قالب گروه های امدادی و جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت هایی را دارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با توجه به این که یکی از رسالت های طلاب تبلیغ است، در صورتی که نکات امدادی به آنان آموزش داده شود می توانند به مردم کمک کنند و مساله هلال احمر و نحوه امدادرسانی بیشتر در جامعه جا انداخت.

وی با بیان این که منبر یک رسانه قوی است، ابراز داشت: طلاب در صورتی که اطلاعاتی را پیرامون مساله امداد و هلال احمر داشته باشند، می توانند در کارهای تبلیغی خود به نحوی از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری خواستار برگزاری جلسه و کارگاهی در خصوص آموزش امدادرسانی به طلاب و اساتید حوزه شد و گفت: با توجه به ظرفیتی که حوزه های علمیه استان دارند، این آموزش ها می تواند بسیار موثر باشد.

حسین درویشی نیز در این جلسه اظهار داشت: همان طور که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها دانش آموزان و دانشجویان کانون هایی را برای عضویت در هلال احمر تشکیل داده شده، در برخی از مدارس علمیه استان طلاب عضو کانون جمعیت هلال احمر می باشند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: در حال حاضر در مدارس علمیه استان تعداد هفت کانون هلال احمر فعال می باشند که نیاز است با برنامه ریزی های لازم،  این تعداد افزایش داده شود.

وی افزود: اگر طلاب آموزش های لازم امدادرسانی را ببینند بسیار می توانند در کمک به مردم جامعه به ویژه در زمان هایی که سوانحی اتفاق می افتد موثر باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha