پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ملت ایران بارها در صحنه های مختلف حس نوعدوستی و کمک به هموطنان خود و آسیب دیدگان سایر کشورهای مظلوم به اثبات رسانده اند و این بار نیز مخلصانه به یاری مصیبت دیدگان این حادثه غم انیگز خواهند شتافت .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی، عصر امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، ضمن تسلیت زلزله اخیر در استانهای غربی کشور، بر ضرورت کمک رسانی به مصیبت زدگان تاکید کرد و گفت: ملت ایران بارها در صحنه های مختلف حس نوعدوستی و کمک به هموطنان خود و آسیب دیدگان سایر کشورهای مظلوم به اثبات رسانده اند و این بار نیز مخلصانه به یاری مصیبت دیدگان این حادثه غم انیگز خواهند شتافت .

وی با بیان این که خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم می تواند موجب غفران و بخشش پاره ای از گناهان و جبران کننده کاستی های انسان گردد، افزود: در روایتی از امام علی(ع) آمده که از وسایل بخشش گناهان بزرگ رسیدگی و یاری انسانهای بیچاره و رفع سختی از افراد بلا دیده و اندوهگین است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ادامه داد: قرآن کریم نیز در این زمینه می فرماید کارهای نیک و خیر موجب برطرف کردن و پاک کردن گناهان انسان می گردد. امام صادق(ع) در روایتی فرمود: خداوند به داود نبی وحی کرد که بنده ای را با یک حسنه به بهشت وارد خواهم کرد داود نبی پرسید آن کدام حسنه است؟ خداوند فرمود آن خوشحال کردن دل مومن است ولو با یک دانه خرما باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  تمام فضایل و اجر و پاداشی که برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده مشروط به این است که خدمت به دیگران از نیت خالصانه و صادقانه و فقط در جهت تقرب به خدا و احیای ارزش های دینی صورت پذیرد نه اینکه به خاطر  محبوب شدن پیش مردم و  کسب شهرت صورت پذیرد که در این صورت انسان را از پاداش الهی و اخروی محروم می سازد.

حجت الاسلام  محبی بیان داشت: اهل معرفت و اولیای الهی ارزش و فضیلت خدمت‌رسانی به مخلوقات را درک می‌کنند و از این جهت، اگر یک شبانه روز خدمت به خلق خدا نکنند، گویا گم کرده‌ای دارند و حتی مثلاً اهل دل، هنگام بارش برف و باران، نگران حیوانات در بیابان و مورچه‌ها هستند که گرسنه و بی سرپناه نشوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha