جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قبالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با بیان اینکه رسانه حوزه باید بیشتر به بحث حوزه انقلابی بپردازد گفت: چند سالی است که بحث حوزه انقلابی در مدرسه علمیه علوی مطرح شده است و امسال نیز طرحی را به عنوان زیست انقلابی دنبال کردیم که نتایج خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی سه شنبه شب در اولین نشست مسئولان خبرگزاری حوزه با تعدادی از مدیران مدارس علمیه استان قم، فعالیت رسانه حوزه را ضروری عنوان کرد و گفت: فعالیت رسانه حوزه در سال‌های گذشته رو به تکامل بوده، ولی اهداف و سیاست‌های آن برای مدیران و طلاب مدارس علمیه تبیین نشده و تقریباً از آن بی‌اطلاعیم.

وی بیان کرد: اولین بار است که نشستی بین مسئولان رسانه حوزه و مدیران مدارس علمیه برگزار می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم این جلسات ادامه داشته باشد و تنها به یک جلسه بسنده نشود.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: بسیاری از اخبار است که رسانه حوزه از آنها اطلاع دارد و نیاز است که مدیران مدارس از آنها اطلاع داشته باشند و از طرفی بسیاری از برنامه‌ها در مدارس علمیه اجرا می‌شود که نیاز است در رسانه حوزه منعکس شوند.

وی تصریح کرد: حضور مسئولان رسانه حوزه در مدارس علمیه لازم است تا رویکرد و سیاست این رسانه برای طلاب تبیین شود و اطلاعات طلبه‌ها نیز از آن افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: در این جلسات باید مشکلات و معضلات حوزه و همچنین بحث‌های چالشی مطرح شود، چراکه گاهی احساس می‌شود مسئولان حوزه نسبت به برخی اتفاقات مدارس بی‌اطلاع هستند و به‌نوعی از این طریق می‌توان مسئولان را نسبت به مسائل مدارس آگاه کرد.

وی با بیان اینکه رسانه حوزه باید بیشتر به بحث حوزه انقلابی بپردازد افزود: چند سالی است که بحث حوزه انقلابی در مدرسه علمیه علوی مطرح شده و امسال نیز طرحی را به عنوان زیست انقلابی دنبال کردیم که نتایج خوبی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: در این طرح که در تابستان به مدت 25 روز برگزار شد عده‌ای از طلاب گزینش شده شرکت کردند و در این مدت مباحث مربوط به حوزه انقلابی توسط اساتید مختلف حوزه مطرح شدند.

وی ابراز داشت: لازم است که بحث خبرنگار افتخاری در مدارس علمیه پیگیری شود و آموزش‌های لازم به طلاب داده شود تا اخبار مدارس را به رسانه حوزه منتقل کنند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به برخی برنامه‌های مدرسه علمیه علوی قم گفت: حدوداً 230 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند و در سال جاری تعداد 30 نفر در این مدرسه پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مدرسه علمیه علوی پژوهش محور است عنوان کرد: مدرسه علمیه علوی قم جزو اولین مدارسی است که تأکید بسیاری بر امر پژوهش در کنار فعالیت علمی تأکید داشته و در تمام پایه‌های درسی فعالیت پژوهشی انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی علمیت، تربیت، اخلاق و مهارت‌آموزی را از ویژگی‌های بارز مدرسه علمیه علوی عنوان کرد و گفت: نگاه ما در مدرسه بر این بوده است که طلبه پس از خروج از مدرسه مهارت لازم را برای عرضه آموزه‌های خود در جامعه داشته باشند.

وی به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مدرسه اشاره کرد و افزود: معمولاً طلاب مدرسه، خود اداره این برنامه‌ها را بر عهده می‌گیرند تا هم توانمندی‌های آنها بیشتر شود و هم خلاقیت آنها بروز کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان این که اردوهای تابستانی طلاب مدرسه علمیه علوی در 15 سال گذشته در شهرهای مختلف برگزار شده، گفت: رویکرد برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه علوی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی بوده است.

وی برگزاری دوره‌های مکالمه عربی و انگلیسی، اردوی تبلیغی اربعین، تهیه نشریه با نام اندیشه علوی، کانون‌های علمی و آموزش روش‌های تبلیغ و کلاس داری به طلاب را از دیگر برنامه‌های مدرسه علمیه علوی عنوان کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha