سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) اسفراین با تأکید بر اینکه باید ارتباط حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بیشتر شود، گفت: دو قشر حوزه و دانشگاه از اقشار مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن محسوب می‌گردند، ازاین‌رو باید ارتباط آن‌ها بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، صبح امروز در نشست صمیمی با رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌های شهرستان اسفراین، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه از مراکز مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن محسوب می‌گردند، ازاین‌رو باید ارتباط آن‌ها بیشتر شود.

وی با بیان این که دانشگاهیان و جوانان باید هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامى پیوند دوستى و تفاهم را محکم‌تر و استوارتر سازند، افزود: دانشگاهیان به‌عنوان متخصصان، کارشناسان و مدیران نظام اسلامی از یک‌سو و روحانیون به عنوان کارشناسان امر تهذیب و تربیت و هادیان جامعه از سوی دیگر پیکره اصلی این جامعه را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که طلاب علوم دینى و دانشجویان با هم روابط دوستانه و فعالانه داشته باشند، گفت: قشر روحانى و دانشگاهى باید چشم‌هایشان را باز کنند و همه با هم برادروار، بدون اختلاف کلمه، همه با هم به پیش بروند و نهضت انقلاب اسلامی را به آخر برسانند.

وی تصریح کرد: با وحدت این دو قطب متفکر کشور ایران اسلامی به رشد واقعى و ترقى و تعالى حقیقى می‌رسد، ازاین‌رو باید علما و دانشمندان این دو مرکز در پیوند دادن این دو قشر ارزشمند بیش‌ازپیش تلاش کنند.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اسفراین ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر حوزه‌ها و دانشگاه‌های شهرستان و تحکیم وحدت این مراکز علمی اظهار داشت: گسترش ارتباط حوزویان و دانشجویان موجب جاری شدن معارف اسلامی در فضای علمی دانشگاه‌ها و کارآمدتر شدن حوزه‌های علمیه می‌شود.

وی هدف  از برگزاری این نشست را ایجاد صمیمیت بین مسئولان دانشگاهی و ‌حوزوی و استفاده از ظرفیت‌های این نهادها جهت ارتقاء در همکاری‌های فرهنگی و علمی سطح شهرستان بیان کرد.

شایان ذکر است، نشست صمیمی مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اسفراین با حضور دکتر دارابی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباسی رئیس دانشگاه علمی کاربردی، دکتر مفاخری رئیس دانشگاه پیام نور، دکتر قهرمانلو نماینده دانشکده علوم پزشکی و دکتر اسکندری مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان اسفراین برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha