پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز شهادت پیامبر (ص) و امام رضا(ع) در استان گفت: مراسم خطبه‌خوانی شهادت امام رضا (ع) با حضور ۱۰ نفر از خادمان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، محمد اکبرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) در استان، اظهار داشت: مراسم خطبه‌خوانی شهادت امام رضا(ع) با حضور 10 نفر از خادمان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، عیادت از بیماران صعب‌العلاج، توزیع بسته‌های غذایی بین محرومان و مراسم خطبه‌خوانی شهادت امام رضا، از ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت پیامبر(ص) و امام رضا(ع) است.

اکبرزاده، توزیع بسته‌های غذایی بین محرومان و مستضعفان، برگزاری 100 مراسم روضه در منازل به ویژه در شب شهادت امام رضا(ع) و مراسم خطبه‌خوانی شهادت امام رضا(ع) با حضور 10 نفر از خادمان آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام برشمرد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی ادامه داد: در سالروز شهادت امام رضا(ع) برنامه عزاداری و سخنرانی مذهبی در مساجد منتخب برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: وجود مرقد شریف امام  رضا(ع) در مشهد مقدس برای شیعیان یک افتخار و نعمت بسیار بزرگی است که ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

اکبرزاده تصریح کرد: حضرت امام رضا(ع) الگو و اسوه کاملی برای زندگی اسلامی است و سیره امام رضا(ع) الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان این که سبک و سیره، رفتار، کردار و فرمایشات این امام همام باید در جامعه به خوبی تبیین و ترویج شود تا جامعه بتواند به سعادت برسد، خاطرنشان کرد: مردم باید سبک رفتار و فرمایشات امام رضا(ع) را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha