شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: در جامعه امروز که پر از استرس و اضطراب و روز مرگی است باید با عمل به سیره رسول گرامی اسلام (ص) و تمسک به سبک زندگی اسلامی، جامعه ای پویا و با نشاط تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازقزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قزوین ضمن تسلیت، جان باختن تعداد زیادی از  هموطنان غرب کشور بر اثر زلزله اخیر، به آیه شریفه (لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ) اشاره کرد و گفت: در روزگاری که اخلاقیات انسانی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته، توجه به رفتارهای پیامبر اکرم (ص) با اطرافیان به ویژه با مسلمانان نیاز جامعه امروز ماست.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز که پر از استرس و اضطراب و روز مرگی است باید با عمل به سیره رسول گرامی اسلام (ص) و تمسک به سبک زندگی اسلامی، جامعه ای پویا و با نشاط تشکیل دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین  در ادامه به ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و بیان داشت: امام مجتبی (ع) با مشاهده خیانت یاران و فراهم نبودن زمینه جنگ با معاویه، خیر و صلاح امت را در این دیدند که از درگیر شدن با معاویه خود داری کرده و با صلح موافقت کنند؛ و در اثر این صلح، هم مسلمانان را از شر هجوم نجات دادند و هم از جنگ و خونریزی جلوگیری کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha