سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نامه‌های تهدید آمیز سبب لغو سخنرانی اسلامی در مدرسه آمریکایی شد

حوزه/یک مدرسه دولتی در ایالت کانتیکت آمریکا که از سخنران مسلمان برای صحبت در یک کلاس درس و آشناسازی دانش آموزان با اسلام دعوت به عمل آورده بود، در پی دریافت شکایات و تهدیدات مجبور به لغو برنامه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از cair، مسلمانان آمریکا نسبت به لغو برنامه اسلام‌شناسی در مدارس یکی از ایالات این کشور ابراز نگرانی کردند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت کانتیکت نسبت به پس گرفتن دعوت از یک سخنران اسلامی برای صحبت کردن در مدارس دولتی شهر بریستول در این ایالت و آشناسازی دانش آموزان با دین اسلام در طول کلاس درس «مطالعات اجتماعی در ادیان جهان» طی اعلامیه‌ای نگرانی شان را از روند صعودی ترویج اسلام‌هراسی ابراز کرد.

گفتنی است خانم آنام چودری برای سخنرانی در کلاس درس دبیرستان شمال شرقی در بریستول دعوت شده بود. معلم این کلاس با ارسال یادداشت‌هایی به والدین آن‌ها را از این جلسه مطلع ساخته بود، که در پی آن شکایت‌ها و نامه‌های تهدید‌آمیزی دریافت کرده و سرانجام جلسه آشناسازی با اسلام را لغو نموده و به جای وی یک خاخام یهودی را برای صحبت درباره یهودیت دعوت کرد.

فرهان مامون مدیریت شورای کایر در شعبه کانتیکت در این باره گفت: در حالی که ما متوجه هستیم ایمنی دانش آموزان و اعضای هیات علمی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، با این حال معتقدیم که اداره پلیس بریستول باید برای تضمین امنیت مدرسه همکاری کند و هر گونه تهدیدی جدی تلقی شود.

وی افزود: لغو سخنرانی فعالان مسلمان، دیدگاه‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه را تشویق می‌کند. این ظلمی به دانش آموزان بریستون و جامعه مدنی ماست که بایستی در باره تکثرگرایی و تنوع جمعیتی در کشورشان یاد بگیرند.

این نماینده شورا در ادامه افزود: در زمانه‌ای که آزادی‌های مدنی مسلمانان آمریکایی به سبب سیاست‌ها و قوانینی چون «منع ورود مسلمانان به آمریکا» نقض می شود و حوادث خشونت آمیز علیه جامعه مسلمانان رو به افزایش گذاشته، ضرورت دارد که کودکان مدرسه در بستر یک برنامه درسی مناسب و همه جانبه درمعرض اسلام نیز قرار بگیرند. ما همگی نیاز داریم راجع به یکدیگر بیشتر بدانیم تا بتوانیم با صلح و همدلی در جامعه‌ متنوع فرهنگی به زندگی با هم ادامه دهیم.

شورای کایر در پایان اعلام کرده که ضمن همکاری با مسئولین مدرسه قصد دارد اطمینان حاصل کند که درس اسلام شناسی در این مدرسه به دانش آموزان آمریکایی آموخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha