پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درخواست استخدام بانوی محجبه هندی به خاطر حجاب رد شد

حوزه/ درخواست استخدام یک بانوی محجبه ۲۷ ساله هندی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته خدمات اجتماعی که برای پیدا کردن کار به دهلی رفته بود، به سبب اینکه حاضر نشد دست از حجابش بکشد رد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat، درخواست استخدام یک بانوی مسلمان در هندوستان به سبب اینکه پوشش اسلامی و حجاب داشت رد شد.

در این حادثه به وضوح اسلام هراسی در نیودهلی هندوستان، یک موسسه نگهداری از کودمان بی‌سرپرست، درخواست استخدام یک بانوی 27 ساله مسلمان را به دلیل این که وی حجاب به سر کرده بود و حاضر نشد از حجاب دست بکشد، نپذیرفت.

به گفته اخبار منتشر شده در رسانه‌های محلی هندی، این بانوی مسلمان هندی با نام ندال زویا، بومی شهر پنته، مرکز ایالت بهار در هندوستان است که برای پیدا کردن کار به دهلی رفته بود، وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته خدمات اجتماعی از موسسه علوم اجتماعی تاتا در بمبئی می‌باشد که در ماه اکتبر برای استخدام در موسسه نگهداری از دختران بی‌سرپرست کوتا مبارک پور درخواست داده بود. مدیریت یتیم خانه از وی خواسته بود که یک مصاحبه آن لاین انجام داده و عکس‌هایی از خودش نیز بفرستد. با این حال این موسسه درخواست کاری او را رد کرد چرا که تصویرش محجبه بود.

در ایمیل مدیر موسسه نوشته شده بود: نهاد ما «غیرمذهبی» است و او می‌تواند از فاصله یک کیلومتری تشخیص دهد که وی شبیه یک مسلمان می‌باشد.

در پاسخ به این ایمیل زویا نوشته بود که حجاب برایش یک اولویت محسوب می‌شود و حاضر نیست از حجابش دست بکشد.

در ادامه به وی اطلاع داده شد که شغل مورد نظر به یک دختر بی‌حجاب با افکار مدرن و آزاد از مذهب داده شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهر محیسنی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    0 0
    بسم الله ارحمن ارحیم درخواست کار