چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم «فست تون: روزه و افطار میان ادیانی» برای دانشجویان آمریکایی

حوزه/ انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی اهایو در آمریکا روز جمعه مراسم «فست تون: روزه و افطار میان ادیانی» را با هدف برگزاری گفتمانی پیرامون مبحث «امنیت غذایی» و ارزیابی مباحث تغذیه از دیدگاه اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thelantern، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی اهایو در آمریکا، هم‌کلاسی‌ها و هم‌دانشگاهیان را به شرکت در مراسم «فست تون: روزه و افطار میان ادیانی» در روز جمعه دعوت کرده‌اند.

مراسم افطار خیریه «فست تون» که به طور سالانه برگزار می‌شود، قرار است شامل برنامه‌های متنوعی از جمله گفتمان میان ادیانی پیرامون مباحثی چون «امنیت غذایی» باشد و شرکت کنندگان پس از غروب خورشید در سالن غذاخوری افطار خواهند کرد.

طبق اطلاعیه صفحه فیس بوک انجمن اسلامی دانشگاه اهایو، برگزاری گردهمایی «فست تون» دو هدف اصلی خواهد داشت: هدف نخست همدلی و درک حال نیازمندانی که قادر به تهیه غذای سلام و تازه نیستند، می‌باشد و در درجه دوم هدف بررسی دیدگاه‌های مختلف امنیت غذایی از منظر ادیان مختلف اعلام شده است.

مشکل امنیت غذایی

سعید حاجی مدیر روابط عمومی انجمن اسلامی و دانشجوی سال سوم زیست شناسی، گفت: امسال موضوع امنیت غذایی مدنظر قرار گرفته است زیرا دانشجویان بسیاری در دانشگاه و مردم زیادی در جامعه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

حاجی در ادامه گفت: این نشست برای کسانی که اطلاعی از امنیت غذایی ندارد بسیار موثر است تا به صحبت سخنرانان گوش فرا دهند. دانشجویان به این طریق می‌توانند طرز فکر افراد مختلف و راه حل‌های ارائه شده توسط آنان در رفع این مشکل بشنوند.

وی افزود: ما امیدواریم دانشجویان با روزه گرفتند چیزهای جدیدی درباره امنیت غذایی بیآموزند و آگاهی بهتری از محیط اطراف‌شان و مردم نیازمند جامعه به دست آورند.

میشله کیسر، استاد کالج خدمات اجتماعی و متخصص تحقیقات امنیت غذایی، برایان سنیدر، مدیر اجرایی بنیاد تحول غذا و کشاورزی در ایالت اوهایو و دروثی حسن، مدیر انبار غذایی قصد دارد در این همایش درباره «امنیت غذایی از دیدگاه اسلام» سخنرانی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha