شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم وداع با شهید مدافع حرم حجت الاسلام تقی پور

حوزه/ مراسم وداع و تشییع پیکر شهیدان حجت الاسلام محمود تقی پور و سید احمد حسینی از مدافعان حرم، در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد و پس از تشییع و طواف در حرم مطهر رضوی برای خاکسپاری به بهشت رضای مشهد منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، مراسم وداع و تشییع پیکر شهیدان حجت الاسلام محمود تقی پور و سید احمد حسینی از مدافعان حرم، در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد و پس از تشییع و طواف در حرم مطهر رضوی، برای خاکسپاری به بهشت رضای مشهد منتقل شدند.

در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا و مداحی همراه بود، جمع کثیری از اساتید، روحانیان، طلاب و اقشار مردم شهید پرور حضور داشتند.

حجت الاسلام شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس نیز در این مراسم با اشاره به خواسته شهید حجت الاسلام محمود تقی پور، چند روز قبل از اربعین که خواسته بود مانند حضرت علی اکبر(ع) شهید شود و سرانجام هم در روز اربعین به شهادت رسید، گفت: این شهید با این تشییع جنازه نشان داد، روحانیت در راه دفاع از اسلام، ارزش ها، انقلاب و امام عاشورا ایستاده است.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی مدافع حرم، اهل عمل بودند و خدا بهترین زندگی را نصیب آنان کرد‌، یادآور شد: بهترین انتخاب و بهترین زمان در روزهای پایانی ماه صفر برای این دو شهید یعنی سید احمد حسینی و حجت الاسلام محمود تقی پور  رقم خورد.

حجت الاسلام شیرازی همچنین ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده شهدا، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

گفتنی است، روحانی شهید حجت الاسلام محمود تقی پور و شهید سید احمد حسینی روز اربعین ۹۶ در سوریه به مقام والای شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha