پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ حكمت زوايا و مطالب مختلفي دارد كه يكي از آنها به جاي آوردن شكر خداوند در تمام لحظات زندگي است كه متاسفانه هيچ كدام از ما با قطعيت و مداوم شكر خداوند را به جا نمي آوريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، صبح امروز در جمع طلاب اصفهان گفت: عده اي كمي از مردم درباره حكمت الهي مي دانند و تنها افراد اندكي هستند كه عقل كامل دارند و متوجه حكمت الهي هستند؛ در سوره  نساء درباره حكمت الهي آيه اي داريم كه در اين آيه ٣ ويژگي ١٤ معصوم(ع) به تفصيل بيان شده است .

وی با اشاره به این که حكمت از برجسته ترين ويژگي ائمه اطهار(ع) است، عنوان كرد: خداوند در قرآن كريم مي فرمايند، ما به ائمه اطهار چيزي را عطا كرده ايم كه هيچ كدام از بندگان نخواهند داشت و آن حكمت است.

*شیطان قسم خورده اكثر بندگان را از طريق عدم شكر گزاري گمراه کند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جايگاه حكمت، افزود: حكمت زوايا و مطالب مختلفي دارد كه يكي از آنها به جاي آوردن شكر خداوند در تمام لحظات زندگي است كه متاسفانه هيچ كدام از ما با قطعيت و مداوم شكر خداوند را به جا نمي آوريم.

امام جمعه موقت اصفهان با بيان مثالي درباره شكر گزاري تصريح كرد: خانه و خانواده و تشكر از پدر و مادر نمونه كوچك و بارز جهان هستي است، اگر شخصي در خانه از پدر و مادر خود تشكر نكند و رفتاري طلبكارانه داشته باشد، پس توقعي نيست كه از خداوند كه آفريننده جهان هستي است تشكر كند. شيطان قسم خورده است كه انسان را گمراه خواهد كرد و به خداوند گفته است كه اكثر بندگان را از طريق عدم شكر گزاري گمراه مي كنم.

* خداوند نعمت ولايت را مهم ترين و برترين نعمت بر مي شمارد

استاد حوزه علمیه  اصفهان در ادامه افزود: خداوند در آيات و روايات انسان را غرق در نعمت هاي ظاهري و باطني معرفي مي كند و نعمت ولايت را مهم ترين و برترين نعمت بر مي شمارد.

آیت الله مهدوي بيان داشت: پيامبر گرامي اسلام(ص)، أميرالمؤمنين(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت ولي عصر(عج) امروز جامعه اسلامي ما، حكيم مطلق هستند و رفتار هاي آنها نمونه بارز رفتار حكيمانه به شمار مي آيد.

وی عنوان کرد: انجام كار خوب و عدم انجام كاربد نوعي حكمت و رفتار حكيمانه است كه همه انسان ها بايد اين راه و روش را در رفتار هاي خود پياده سازي كنند و انجام تقواي الهي را سر لوحه كار خويش قرار دهند.

وي ابراز كرد: شخصي كه كارصحيح انجام دهد و از انجام كار بد دوري گزيند قطعا متقي خواهد بود و رفتار هاي او با حق اصابت خواهد داشت و عمل و رفتار او عين حق مي شود و با دستورات الهي تطابق خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha