جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصباح عاملی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به انسجام و جامعیت در این حوزه، تربیت استاد، مبلغ و پژوهشگر را یکی از فعالیت های تحولی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشستی با نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در مرکز مدیریت حوزه خراسان برگزار شد، تربیت استاد، مبلغ و پژوهشگر را یکی از فعالیت های تحولی حوزه خراسان عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه کارهای مهمی در حوزه خراسان انجام شده است، گفت: بر اساس بررسی ها، معادل پنج سال گذشته در این حوزه کار و فعالیت انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی فعالیت های تحولی حوزوی را در چهار بخش عنوان کرد و یادآور شد: یکی از این امور برای فعالیت های عمومی تعریف و نظام سازی خوبی انجام شده است که به طور مثال مسائل سیاسی، اخلاقی و... در متن حوزه تقویت شد و نظم گرفت.

وی به بخش فعالیت های تحولی معطوف به انتظارات مقام معظم رهبری از سوی حوزه علمیه خراسان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: طبق مطالعه و تطبیق انجام گرفته با فرمایشات ایشان، می توان گفت که در مسیر انتظارت معظم له در حرکت هستیم.

مدیر حوزه علمبه خراسان با تاکید بر اینکه در فضای حوزه تحول ایجاد شده است، اظهار کرد: تاسیس مدارس تحولی بخش سوم کار می باشد که تاکنون مدارس علمیه ای بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مانند فقاهت، حکمت، کلام، قرآن و عترت تاسیس و نیز زبان های خارجی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش چهارم نیز فعالیت های خلاقانه مدارس می باشد، گفت: یکی از فعالیت های مدارس امور مصوب، رسمی و ابلاغ شده است اما برای هم افزایی بیشتر توصیه شده فعالیت های خلاقانه با شاخص های انتظارات مقام معظم رهبری در مدارس با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام شود که در این زمینه برخی مدارس به طور فعال در فضای مجازی کار می کنند یا مجوز انتشارات دریافت کرده و یا فعالیت های دیگری داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد:  مسیر اجتهادی همین است که مدارس فکر و اندیشه کنند و خودشان کارهای خلاقانه ای انجام دهند.

وی به انسجام و هم افزایی در مجموعه معاونت های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش مبتنی بر پژوهش و بالعکس و تبلیغ مبتنی و آموزش و پژوهش و بالعکس و... در حقیقت نظام منسجم، جامع و کاملی شکل داده است که امیدواریم خداوند کمک کند تا این روند ادامه یابد و دین خود را ادا کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha