شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اوقاف کماشان

حوزه/ سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه کاشان با اشاره به این که کاشان از بالاترین موقوفات و بقاع متبرکه در سطح استان اصفهان برخورداراست، گفت: ۲ هزار و ۲۳۵ موقوفه عام و خاص در دارالمومنین کاشان وجود دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، مهدی حافظیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در نشست خبری یه مناسبت دهه وقف با بیان این که از 25 آبان تا پنجم آذرماه به مناسبت دهه وقف برنامه های متعددی بزرگزارمی شود، به فعالیت های این اداره طی هشت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از 120 بقعه ای که در سامانه اوقاف این شهرستان ثبت شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، وجود امامزادگان متعدد در شهرستان کاشان را نشان از دارالمومنین بودن مردم این شهر دانست و افزود: در تعدادی از این بقعه ها علاوه براین که 14 عالم دینی و مشاهیر و عرفای کاشان دفن شده اند، سه  حسینیه و دو مسجد با کارکرد زیارتی  و یک قدمگاه نیز که از موقوفات این اداره می باشند، وجود دارد.

وی، از تشکیل تعداد 8 انجمن یاوران وقف جهیزیه، قرآن، ایتام، کتاب، نیازمندان، بقاع متبرکه، طلاب متشکل از 24 نفر در کاشان ،خبرداد و افزود: این انجمن ها مردم نهاد بوده و تشکلی هستند که به طور رایگان و افتخارری برای ترویج فرهنگ وقف و همچنین ایجاد وقف های جدید تلاش می نمایند.  

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، از اجرای طرح ملی حفظ در راستای تربیت حافظان قرآن کریم پیرو منویات مقام معظم رهبری طی 5 سال گذشته در کاشان خبر داد و افزود: برپایی کلاس های حفظ قرآن کریم به طور رایگان در بقاع متبرکه، مساجد، مدارس این شهرستان با حضور بیش از 100 مربی قرآن کریم در حال برگزاری است، ضمن این که در سال جاری نیز بیش از 1700نفر در کلاس های طرح ملی حفظ به طور رایگان مشغول به حفظ قرآن کریم می باشند.

وی، با اشاره به این که کاشان از بالاترین موقوفات و بقاع متبرکه در سطح استان  اصفهان برخورداراست، گفت: ۲ هزار و ۲۳۵ موقوفه عام و خاص در دارالمومنین کاشان وجود دارد.

حافظیان، ازاضافه شدن 4 موقوفه جدید به ارزش 15میلیارد  ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد و افزود: مسجد، حسینیه، طلاب، وقف برامام زاده وروضه خوانی از جمله این موقوفات می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha