شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ۱۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در این استان اجرا می‌شود، از برگزاری نشست با علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان به مناسبت هفته وقف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی در نشستی با اصحاب رسانه، به مناسبت هفته وقف ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته وقف 117 عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره کل برای بزرگداشت هفته وقف در استان تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نشست با اصناف و بازاریان، برپایی نمایشگاه «وقف، چشمه همیشه جاری» در جوار امامزاده یحیی(ع) سمنان و برگزاری جلسه هم‌اندیشی با فعالان قرآنی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره کل برای بزرگداشت هفته وقف در استان است.

وی از برگزاری نشست با علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان به مناسبت هفته وقف خبر داد و افزود: نشست با علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان به‌منظور اولویت‌بندی موضوعات مرتبط با وقف و موقوفات برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام واحدی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و نیز بنیاد برکت خبر داد و خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد خواهد شد طرح هر شهید یک وقف با مشارکت خانواده معظم شهدا اجرایی می‌شود و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی حاتمی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این هفته به استان سفر می‌کند.

وی با بیان این که در حال حاضر 84 پروژه در جوار بقاع متبرکه در حال انجام است، گفت: تکمیل این پروژه‌ها که شامل احداث، تعمیر و مرمت ابنیه می‌شود نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است و در هفته وقف امسال 18 پروژه عمرانی شامل شبستان، خانه‌های خادم مسجد و سرویس‌های بهداشتی با وسعت بیش از 41 هکتار در استان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید که برای آن‌ها بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این اداره کل افزود: تاکنون بیش از هزار و 950 نفر در استان سمنان تحت نظر 84 مربی به حفظ قرآن کریم پرداخته‌اند که این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت و به‌زودی اداره قرآنی این اداره کل تأسیس می‌شود و مأموریت اصلی این اداره برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان قرآنی سراسر استان سمنان است.

وی با اشاره به‌اضافه شدن 40 وقف جدید به فهرست 5 هزار و 275 موردی موقوفات استان سمنان، گفت: ارزش موقوفات اضافه‌شده بیش از 5 میلیارد تومان برآورد شده و 76 موقعیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی‌شده و عمده این فرصت‌ها به بخش‌های کشاورزی، خدمات و تجاری مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha