شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی بر ضرورت توجه به نیات واقفان در مصرف عواید موقوفات تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله شبیری زنجانی امشب در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اهمیت شناسایی نیات واقفان و عمل به آن گفتند: با توجه به این که سالیان متمادی از وقف بسیاری از موقوفات می گذرد، باید در استخراج و ثبت نیت واقفین از افراد متخصص استفاده و مطابق با نظر آنها در موقوفه نامه ها عمل شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی که از دیرباز مورد توجه بزرگان و علمای دین مبین اسلام بوده است، افزودند: باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای ترویج و نهادینه شدن این سنت حسنه استفاده کرد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی همچنین وجود بقاع امامزدگان در شهرها را زمینه ساز تقویت اعتقادات مردم و ترویج ارزش های اسلامی دانست و بر لزوم عمران و آبادانی بقاع امامزادگان و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن تاکید کرد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گزارشی از اقدامات و فعالیت های اوقاف در بخش های ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، قرآن کریم، وقف و  گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی با محوریت بقاع امامزادگان بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha