جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تلخابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تلخابی گفت: متاسفانه امروز در برخی دانشگاه ها اساتیدی در تلاش هستند که دین گریزی را به دانشجویان و فرزندان ما انتقال دهند که باید هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که شب گزشته از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و با حضور اقشار مختلف، در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد، ضمن تسلیت فراررسیدن رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) وجان باختن عده ای از هموطنان غرب کشور بر اثر زلزله گفت: حادثه زلزله نشان داد که ملت ایران همیشه ودر تمام عرصه ها ی مختلف این نظام بر آمده از خون شهدا یار و یاور همدیگر بوده و شما در روزهای اخیر در همه استانها این حس نوع دوستی را به خوبی مشاهده کردید.

عضو خبرگان رهبری به رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) اشاره و اظهار کرد: رسول اکرم(ص) با توجه به شرایط آن روزگار و برای دفاع از حقانیت دین الهی به نبردهای بسیاری در برابر مشرکان پرداختند. ایشان هیچ گاه آغازگر جنگی نبودند و تنها در مقام دفاع به این امر روی می آوردند و جنگ های احد، بدر، احزاب و ... به یقین دارای ماهیت دفاع از اسلام و پیشگیری از تهاجم دشمنان بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضروت معرفی پیامبر(ص) به جهانیان، تصریح کرد: با توجه به اهانت ها به ساحت پیامبر اعظم(ص) از سوی دشمنان، مانند ساخت فیلم ها و کاریکاتورهای موهن، لازم است منابع قابل اعتمادی که در آن شخصیت نورانی پیامبر اکرم(ص) معرفی شده است را به مردم جهان بیشتر بشناسانیم.

استاد حوزه و دانشگاه به فضای موجود در دانشگاها اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در برخی دانشگاه ها اساتیدی در تلاش هستند که دین گریزی را به دانشجویان و فرزندان ما انتقال دهند که باید هوشیار باشیم.

وی با انتقاد از کم توجهی به کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاها، خاطرنشان کرد: باید کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های سراسر کشور به خوبی برگزارشود، چرا که مطالبه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در پایان، فضای مجازی را آمیزه ای از فرصت ها و تهدیدها  دانست و گفت: باید با بسترسازی فرهنگی، فرصت ها را بیشتر و تهدیدها را کمتر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha