جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه حرم مطهر امام حسین (ع)، بر ضرورت پایبندی انسان به اصول شهروند شایسته تاکید کرد و نسبت به گسترش تهمت و افترا در شبکه های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، بر ضرورت پایبندی انسان به اصول شهروند شایسته تاکید و با بیان اینکه تصرف در اموال عمومی دزدی از جیب مردم به شمار می رود، نسبت به گسترش تهمت و افترا در شبکه های اجتماعی هشدار داد.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی با بیان این که انسان باید به اصول شهروند شایسته پایبند باشد، تصریح کرد: شهروند شایسته کسی است که منبع خیر است و در ساختن، تغییر، پیشرفت و شکوفایی مشارکت می کند و با صلح، محبت و تفاهم با دیگران زندگی می کند.

امام جمعه کربلا بر اهمیت وطن دوستی و احساس مسئولیت هر شخص بر اساس موقعیت و تخصص او تاکید و تبین کرد: شهروند شایسته بودن نوعی پایبندی و احساس مسئولیت در برابر وطن و ملت است و همگی از آن نفع می برند.

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات و پایبندی به آن و اهمیت حفظ اموال عمومی به عنوان دارایی مردم تاکید کرد و تصرف در آن را دزدی از جیب ملت دانست و افزود: انسانی که در اموال عمومی تصرف می کند همانند این است که از تمامی ملت دزدی کرده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی خواستار حل مشکلات، درگیری ها و اختلافات با دیگران از طریق تفاهم و گفتگو شد و از درگیری عشیره ای که منجر به کشته شدن تعدادی شد، ابراز تأسف کرد.

وی اشاره کرد: مردم در شبکه های اجتماعی، اتهام ها و افتراهای زیادی را به دیگران نسبت می دهند در حالی که آنان از این اتهامات مبرا هستند و گاهی این اتهامات میلیون ها نفر را در بر می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی بر ضرورت دوری از هرگونه رفتار و اقدامی که موجب دشمنی با دیگران می شود، تاکید کرد و افزود: نباید سخنان و رفتار هایی که از برخی صادر نشده را نقل کرد یا نسبت داد به خصوص که در رابطه با صاحبان مقامات دینی و اجتماعی باشد.

وی همچنین خواستار حفظ محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن آن در تمامی زمینه ها شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha