پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۴۴۰ هیئت مذهبی از این استان برای شرکت در آیین سوگواری دهه پایانی صفر به مشهدالرضا (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با دهه آخر صفر همه‌ساله عاشقان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) در قالب هیئات مذهبی از استان به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عزیمت کرده و مراسم عزاداری را در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۴۰ هیئت مذهبی از این استان برای شرکت در آیین سوگواری دهه پایانی صفر به مشهدالرضا(ع) اعزام شده‌اند، افزود: این تعداد شامل ۱۲۰ هیئت مذهبی پیاده و ۳۲۰ هیئت مذهبی با کاروان‌های سواره برای شرکت در مراسم و آیین سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: این هیئت‌ها از سراسر خراسان شمالی با کسب مجوز، هم‌زمان با دهه پایانی صفر مراسم در مشهد و در مسیرهای منتهی به حرم امام رضا(ع) دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر از خراسان شمالی در قالب هیئت‌های پیاده و سواره و نیز تعدادی به‌صورت خودجوش در مراسم عزاداری شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مشهد به عزاداری پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئت‌های مذهبی در راستای تعظیم شعائر الهی و فراهم نمودن بستر و زمینه مناسب جهت برپایی مراسم عزاداری دهه پایانی صفر به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی با بیان این که تمام ظرفیت‌های تبلیغی ما در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر فعال هستند، خاطرنشان کرد: اگر واقعه عاشورا نبود بدون تردید امروزه هیچ اثری از اسلام ناب محمدی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha