جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هئیت علمی جامعه المصطفی با بیان این‌که محبت به اهل بیت(ع) ‌رو به گسترش است، گفت: اقدامات دشمن علیه عزاداری و ارتباط با اهل بیت(ع) به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با شکست مواجه شده و هر روز بر تعداد مجالس عزاداری افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در شب شهادت امام رضا(ع) در حرم منور رضوی، با بیان این‌که هر روز به محبت، دوستی، جایگاه و زیارت اهل بیت(ع) افزوده می‌شود، گفت: این گسترش مودّت به آل الله همان وعده‌ای است که حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد و یزید داده و فرمودند: نمی‌توانید محبت ما را از دل‌ها بیرون کنید.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: تلاش‌های فراوان بنی‌امیه و بنی‌عباس در گذشته و اقدامات امثال صدام، وهابی‌ها، داعشی‌ها،‌ اسرائیلی‌ها و صدها سایت اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه عزاداری و ارتباط نداشتن با اهل بیت(ع) با شکست مواجه شده و هر روز بر تعداد مجالس عزاداری افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) آگاهی بخشی و از بین بردن انحراف و جهل است،‌ ابراز کرد: امام معصوم(ع) هدایت شده و صالح است و در نتیجه می‌تواند جامعه را هدایت و اصلاح کند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در ادامه به سه حوزه آگاهی بخشی امام رضا(ع)‌ اشاره و بیان کرد: ایشان در طی دوران امامت به آگاهی بخشی و روشنگری در سه عرصه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی می‌پرداختند و ناهنجاری‌های این سه حوزه را اصلاح می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دوران امامت با جریان‌های اعتقادی منحرفی از جمله واقفیه،‌ صوفیه،‌ غُلات و جریان‌های انحرافی برگرفته از سایر ادیان مواجه شدند که به آگاهی بخشی جامعه اسلامی در برابر این جریان‌ها پرداختند.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این که اعتقادات پایه و اساس اسلام است از این رو با مطالعه،‌ مشورت با عالم دینی و یا رجوع به مراجع معتبر در فضای مجازی ابهامات و مشکلات اعتقادی‌تان را حل و آن را تقویت کنید، تصریح کرد: امروز با وجود امکانات و وسائل ارتباطی جایز نیست مشکلات فکری و اعتقادی‌تان را در ذهن نگه‌دارید و آن را مطرح نکنید.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) مشکلات و رذایل اخلاقی مانند غرور، تکبر، دروغ، اسراف و غیره را تذکر داده و نسبت به اصلاح آن‌ها آگاهی بخشی می‌کردند، ‌نسبت به فعالیت های آگاهی بخشانه امام هشتم(ع) در زمینه سیاست، توضیح داد: اهل بیت(ع)، اهل سیاست و مبارزه با ظلم بودند زیرا در غیر اینصورت مورد تهاجم دشمن قرار نمی‌گرفتند و به شهادت نمی‌رسیدند چرا که بیان احکام و قرائت قرآن خطری را متوجه حکومت‌های فاسد نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با تأکید بر این که در اسلام برای کوچکترین کارها چندین روایت و دستور داریم،‌ گفت: با این وجود چطور ممکن است خداوند و رسولش با آن‌همه آینده نگری برای جانشینی بعد از پیامبر(ص) تدبیری اتخاذ نکرده و دین و حکومت را به حال خود رها کرده باشند؟!

انتهای پیام/28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha