جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به لزوم جهت دهی واقفین به سمت نیازهای جامعه،گفت: وقف برای حوزه علمیه از جمله اموری است که می تواند با فرهنگ سازی در جامعه اسلامی، گام ماندگار و موثری در نشر معارف اسلامی یاشد.

صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه،با بیان اهمیت سنت پسندیده وقف و نقش حوزه علمیه در ترویج این سنت، اظهار داشت: رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) در خصوص ترویج فرهنگ وقف در میان امت اسلامی، تاکیدات فراوانی کرده‌اند، به طوری که پیامبر اکرم(ص) از وقف به عنوان یک سنت پسندیده نام برده است.

وی، نقش حوزه علمیه را در ترویج سنت پسندیده وقف بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: پس یک هزار و 400 سال، این سنت پسندیده به واسطه حضور و تلاش علمای اسلام و حوزه‌های علمیه همچنان ماندگار مانده است، به طوری که می‌توان اذعان داشت که بخش اعظمی از موقوفات، به دنبال اشاعه فرهنگ  سنت پسندیده وقف توسط ائمه جماعات و روحانیون صورت پذیرفته است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به لزوم جهت دهی واقفین به سمت نیازهای جامعه، اظهار کرد: وقف برای حوزه علمیه از جمله اموری است که می تواند با فرهنگ سازی در جامعه اسلامی، گام ماندگار و موثری در نشر معارف اسلامی یاشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha