جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بسیجی باید رفتارش سداد و سخنش صواب باشد، گفت: سداد یعنی راستی و درستی در کردار و رفتار و صواب نیز به معنی راستی و درستی در سخن و گفتار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان سپاه استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجی باید رفتارش سداد و سخنش صواب باشد و این یعنی راستی و درستی در رفتار و گفتارش باشد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی مانع بزرگی برای نفوذ دشمنان بوده و محور این تفکر همان مقاومت است، افزود: امروزه تفکر بسیجی جواب داده است و از آزمایش‌های خود در طول انقلاب موفق بیرون آمده و سبب شکوهمند شدن هر چه بیشتر انقلاب اسلامی‌ شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری بسیج در عرصه‌های مختلف جامعه، گفت: اشاعه و ترویج تفکر بسیجی، به عنوان سدی مستحکم در برابر تجاوزات دشمنان و بیگانگان عمل می‌کند.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی اظهار داشت: این افراد خود را برای حضور در هر عرصه‌ای در راستای حفظ و حراست از اسلام و نظام اسلامی آماده کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص بسیج می‌فرمایند: بسیج تنها یک مجموعه نظامی نبوده، بلکه مجموعه‌ای از انسان‌های مخلص و آماده‌به‌خدمت در جهاد عمومی کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج یکی از هنرهای امام خمینی(ره) بود، گفت: امام خمینی(ره) فرد بزرگی بودند و بعد از انقلاب کارهای بسیار مهمی انجام دادند و هنرمندی تمام‌عیار بودند و همواره برای پیوند قلب و روح مردم با یکدیگر و بقای انقلاب اسلامی وحدت ملی را ایجاد کردند.

امام‌جمعه بجنورد تشکیل بسیج ۲۰ میلیون نفری را یک معجزه بزرگ و کم‌نظیر دانست که تا به امروز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیج در تمامى صحنه‌ها خود را نشان داده و بصیرت و وحدت‌آفرینی آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: هدف دشمن نفوذ در اعتقادات و روحیه مقاومت در بسیجیان است و دشمن همواره خواستار از بین بردن اعتقادات و گرفتن روحیه مقاومت، صبر و استقامت از این قشر است، زیرا اعتقاد زیربنای یک بسیجی است.

«بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی»؛ شعار هفته بسیج

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان این که رسالت بسیج، تضمین انقلاب است، گفت: عزت‌ها در دنیا در سایه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بسیجی‌ها و تفکر آن‌ها برای انقلاب است.

سید حسن مرتضوی اظهار داشت: امروز، بسیج از همه مرزها گذر کرده است و تمامی ائتلاف و همبستگی دشمنان باهدف مهار بسیج و برخورد با آن است.

وی افزود: رسالت بسیج و بسیجیان این است که امروز انقلاب اسلامی را تضمین کنند و اگر می‌خواهیم که انقلاب تا تمدن جهانی پیش برود باید سلامت، سرعت و صداقت این حرکت را تضمین کنند

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: هم‌زمان با هفته بسیج پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح و بیش از یک هزار برنامه در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته بسیج با شعار انقلابی «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است» نام‌گذاری شده است و با حضور آحاد بسیجیان، مردم‌سالاری دینی که همان مقدمه تشکیل تمدن جهانی اسلام است شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha