جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش «وقف و حوزه های علمیه»، پنجشنبه هفته جاری، در خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، امروز در همایش وقف و رسانه، در خرم آباد با اشاره به اینکه خواهران طلبه لرستانی دوره های تخصصی سبک زندگی اسلامی را در  قم گذرانده و دوره های آموزشی را نیز در دو امامزاده زیدبن علی(ع) خرم آباد و امامزاده جعفر(ع) بروجرد می گذرانند، گفت: این دوره ها با هدف آموزش مبانی تحکیم بنیان خانواده برای افراد جامعه برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه همایش «وقف و حوزه های علمیه» پنج شنبه هفته جاری با حضور علماء و مبلغان، در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این همایش به نقش مبلغان و روحانیون در گسترش موقوفات در جامعه تبیین می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان معرفی و تجلیل از واقفان خیراندیش، برگزاری نشست های تخصصی با صاحب نظران و واقفان با هدف گسترش  وقف و احیای موقوفات، و ... را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در هفته وقف عنوان کرد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به تعهد و سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان مبنی بر ایجاد 100 وقف جدید در سال جاری، ابراز داشت: تاکنون از این میزان تعهد 60 وقف در استان به ثبت رسیده است .

وی در پایان با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در گسترش موقوفات در جامعه، خاطر نشان کرد: انتظار می رود که اصحاب رسانه با قلم خود در راستای گسترش فرهنگ وقف اقدامات چشمگیری انجام دهند و بیش از پیش اوقاف  و امور خیریه را در ثبت موقوفات جدید یاری دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha