شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میلاد صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی گفت: مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر مریانج همدان دارای ۸۵ طلبه است که طلاب این مدرسه در کنار تحصیل حوزوی، مشغول حفظ قرآن کریم هم هستند.

حجت الاسلام میلاد صالحی کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به ضرورت انس طلاب با قرآن کریم، گفت: مسأله انس با قرآن کریم در حوزه های علمیه و در میان طلاب علوم دینی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به «أَلَمْ تَرَ کَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَيِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ» تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید مگر ندیدی خدا چگونه مثالی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه ای تشبیه کرد که ریشه اش در زمین ثابت و شاخه آن در آسمان است. این توصیف خداوند متعال می تواند بهترین ضرورت برای انس با قرآن باشد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره شگفتی های قرآن کریم، ابراز داشت: نبی مکرم اسلام(ص) درباره قرآن کریم می فرماید ظاهر قرآن زیبا و باطن آن ژرف است، قرآن در حدّ و نهایتی است و فوق آن حدّ و نهایتی دیگر است، شگفتی های آن پایان نمییابد و تازگی آن کهنه نمیشود.

وی در ادامه افزود: طلاب باید در همه زمینه ها با قرآن کریم مانوس شوند به خصوص برای پاسخ گویی به شبهات اعتقادی و همچنین پاسخ به فرقه های ضاله وهابیت و گروه های تکفیری.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه همدان در ادامه از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم در همدان خبر داد و گفت: آزمون سالانه قرآن کریم ۲۸ مهر ماه سال جاری در حوزه همدان، در سه رشته ثلث، نصف و کل قرآن کریم برگزار شد و آزمون مجدد  ۲۹ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

                                                   

وی در ادامه  افزود: 64 نفر از طلاب همدانی در این آزمون شرکت کردند که از این میان 28 نفر از طلاب بعد از گذراندن آزمون های کتبی و شفاهی برگزیده شدند و نتیجه نهایی در سامانه نجاح برای ارائه امتیاز به آنها ثبت شد.

حجت الاسلام صالحی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر مریانج همدان دارای 85 طلبه است که طلاب این مدرسه در کنار تحصیل حوزوی، مشغول حفظ قرآن کریم هم هستند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha