پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باحضرت آیت الله جوادی آملی

حوزه/ امام(ره) شدید القوی بود و شاگر خوبی همانند آیت الله هاشمی تربیت کرد، در حقیقت امام(ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان متعلم شدید القوی پروراند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشتند: دوران پر افتخار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که هم فیض الهی به ایشان رسیده است و هم ایشان در دریافت این فیض کوشیده است.

ایشان به رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی و امام (ره) اشاره کردند و بیان داشتند: برای شناخت رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام(ره) باید رابطه برخی صحابه را با پیامبر(ص) به درستی شناخت؛ پیامبر مردان پاکباخته ای را تربیت کرد که مصداق «فِیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» بودند، و آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از هر چیزی این مسیر را طی کرد، ایشان طهارت از شرق و غرب و از افرا ط  و تفریط داشت و اساسا هسته اصلی خلق و خوی ایشان اعتدال بود.

معظم له ادامه دادند: امام(ره) شدید القوی بود و شاگر خوبی همانند آیت الله هاشمی تربیت کرد، در حقیقت امام(ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان متعلم شدید القوی پروراند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را «ناصح» معرفی کردند و ابراز داشتند: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه حال ناصح ملت، انقلاب و نظام بود، نصحیت غیر از انتقاد، اعتراض، پرده دری و خصومت است،  نصیحت یعنی جامه تقوا دوختن و بر تن جامعه عریان از عدل پوشاندن و او را به اعتدال رساندن! و این منش آیت الله هاشمی بود.

ایشان تاکید داشتند: حفظ نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در حفظ تراث و تفکر اوست و میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام، حفظ وحدت، حفظ اعتدال و حفظ عظمت و شکوه ملت ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha