جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه خانه های عالم از محل کمک های مردمی، خیرین و ... ساخته می شوند و متاسفانه هیچ گونه ردیف اعتباری برای نگهداری آنها وجود ندارد و بعد از مدت کوتاهی دچار تخریب و مسائل دیگر می شوند.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر 75 خانه عالم در استان کردستان داریم که از این تعداد 55 باب آن فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه به برخی از مسایل و کمبودها در تقویت خانه های عالم اشاره  کرد و گفت: با توجه به اینکه خانه های عالم از محل کمک های مردمی، خیرین و ... ساخته می شوند، متاسفانه هیچ گونه ردیفی برای نگهداری آنها وجود ندارد و بعد از مدت کوتاهی دچار تخریب و مسائل دیگر می شوند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه ساخت خانه عالم در روستا برای استقرار روحانیون امری ضروری است، گفت: اگر خانه عالم مناسب در مناطق محروم وجود نداشته باشد، روحانیون رغبت نمی کنند در روستاها حضور پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: وقتی طلبه ای با ایثار و با نیت خالص همراه با خانواده حاضر است همه کمبودها و سختی ها را تحمل کند، حداقل باید محل مناسب قابل سکونتی در آن روستا برای او فراهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون کم توقع هستند و با حداقل ها می سازند، عنوان کرد: درخواست ما این است که در کمیته های برنامه ریزی شهرستانها که فرمانداران ریاست آن را بر عهده دارند به خانه های عالم توجه جدی داشته باشند و اعتباری را برای نگهداری آنها در نظر بگیرند.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: این توجه در واقع ، توجه به ارتقاء فرهنگ دینی مردم و منطقه است، چون وجود روحانی در مناطق باعث خیر و برکت است و بسیاری از مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی را حل خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: حضور روحانی در روستاها باعث رونق زندگی مردم هم می شود و آنها امیدوارانه به تلاش و کوشش ادامه می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha