جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی

حوزه/ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: امروز تنها ۳ هزار مدرسه در کشور از برکت روحانی بهره مند هستند و این در حالی است که ۱۰۶ هزار مدرسه در کشور فعال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، صبح امروز در افتتاحیه یازدهمین نشست  سالانه مدیران ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد، وحدت رویه، تقویت گفتمان همکاری ها، تبیین برنامه ها، افزایش هم افزایی، طرح مشکلات و موانع احتمالی را از اهداف برگزاری این نشست اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ها توسط معاونت های حوزه و آموزش و پرورش انجام می شود، سیاست دیگر را تکیه بر منابع پایدار آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی عنوان کرد که از طریق دانشگاه فرهنگیان این امر بیشتر محقق می شود.

مشاوره وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های ابلاغی سال گذشته به ویژه بحث توانمند سازی روحانیان حاضر در آموزش و پرورش ابراز کرد: این امر برای سال آینده به بیش از دو هزار و ششصد نفر افزایش می یابد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مبلغان در مدارس آموزش و پرورش در سال 96 با رشد 13 درصدی 19670 نفر حضور می یابند، به طرح «روشنا» اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح از سال های قبل در مدارس استعادادهای درخشان با استقرار روحانی انجام  می شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به برنامه ریزی برای سال آینده، گفت: طرح حضور روحانی به عنوان سرباز طلبه در مدارس آموزش و پرورش یکی از برنامه هایی است که امسال برای جذب 500 نفر پیش بینی می شود که تاکنون 300 نفر برای دوره ضرورت سربازی اقدام کرده اند.

وی در ادامه مقوله تصویب قوانین لازم را یکی از برنامه هایی دانست که باید برای فرصت حضور روحانیت در متن آموزش و پرورش نسبت به آن توجه داشت، اظهار کرد: دومین محور درباره افزایش ظرفیت های حوزوی است، چرا که امروز تنها ۳ هزار مدرسه در کشور از برکت روحانی بهره مند هستند و این در حالی است که ۱۰۶ هزار مدرسه در کشور فعال است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی روحانیان اعزامی به آموزش و پرورش یکی دیگر از مطالبات است که امیدواریم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha