پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شجره طیبه

حوزه/ اجرای طرح «شجره طیبه» برای کمک به محرومان از جمله اقدامات شایسته ای است که با استقبال گرم روحانیت در خراسان جنوبی روبه رو است.

خبرگزاری « حوزه» - بیرجند/ اینجا خطه کویر است. جایی که مردمانش هرچند کم بضاعت بوده، اما اندک طعامشان را با نیازمندان تقسیم می کنند. اینجا دنیایی از عطوفت بر دل ها نقش بسته و تک تک مردمانش برای شرکت در امر خیر بر دیگری پیش تازی می کنند. اینجا باغی از احساس است که درخت هایش شبنم رافت را بر سرشاخه های خود می چکانند.

اینجا خطه ای است که دست های پینه بسته کشاورزان تنها با احساس خوشایند کمک به دیگران دردها را بر خود تسکین می دهد.

آری، اینجا خراسان جنوبی است. سرزمینی که در آن به لطف گوهرهایی به نام «روحانیت» الگوهای مناسبی در جامعه برای زندگی ترسیم شده است. روحانیونی که در همه امور خیر، صف اول بوده و این بار با حرکتی زیبا به همه ثابت کردند که نمونه ای از انسان های راستین هستند و به اثبات رساندند که ما جامعه نیکوکار هستیم که برای کمک به هم نوع خود سر از پا نمی شناسیم.

شرکت روحانیت در طرح «شجره طیبه» از اقداماتی است که برای سایر افراد زیبا جلوه داده و درس بزرگی از زندگی است. از این رو برای پلاک کوبی 55 اصله درخت زرشک و عناب راهی روستایی در کیلومتر 45 شهرستان بیرجند می شویم.

سختی هایی که شیرین می شود

اگرچه پیمودن مسیری  پر از پیچ و خم همراه در جاده ای روستایی برایمان دشوار است، اما سختی راه هم شیرین می شود وقتی قرار است سفره ای برای محرومان بگسترانیم .

مسیر یک ساعته را پشت سر گذاشته و قدم در «محمدیه» از توابع روستای قطارگز می گذاریم. درختان قد و نیم قد زرشک از دور نمایی زیبا را ترسیم کرده و درخشش یاقوت های سرخ دل مان را هوایی می کند.

لبخندهای پی در پی روحانی فداکار، «حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی» به فضا صمیمیت می بخشد و سخنانش از دور به گوش می رسد که می گوید: کمک به محرومان ثوابی بالاتر از حج دارد.

پلاک کوبی 50 اصله درخت عناب برای فقرا

پلاک های زرد رنگ را به دست دارد و همراه با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به طرف باغ می رود تا 50 اصله درخت زرشک را به نام محرومان پلاک کوبی کند.

از انگیزه اش می پرسم. لبخند شیرینی در پشت محاسن سپیدش مخفی می شود و می گوید: از آنچه دارم به محرومان نیز کمک می کنم تا خداوند بر محصولات افزایش دهد و همچنین در آخرت نیز دستگیرم شود.

نفسی تازه می کند و می افزاید: در حال حاضر 500 اصله درخت زرشک دارم که از این تعداد 50 اصله را برای مادام العمر برای محرومان پلاک می کوبم.

پلاک را بر سرشاخه ای می زند و می گوید: امید است خداوند به محصولاتم برکت بدهد تا بتوانم کمک بیشتری به محرومان کنم.

محمدی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت ارزش و ثواب فراوانی دارد، می گوید: درختان زرشک با زحمت فراوانی به محصول می نشینند و خوشحالم که می توانم محرومان را در ثمره آن شریک کنم.

پلاک کوبی پنج اصله درخت عناب

حجت الاسلام محمد نوری از دیگر روحانیون ایثارگری است که پنج اصله درخت زرشک را برای محرومان پلاک کوبی می کند.

عبای بلندش را کنار می زند. عمامه اش را اندکی جا به جا می کند و در حالی که ذکر صلوات بر لب دارد، پلاک زرد رنگی را بر اولین درخت می کوبد.

حس خوشایند و زیبای درونش به خوبی در چهره اش موج می زند و با بیان اینکه باید در هر شرایطی محرومان را به یاد داشته باشیم، می افزاید: کمک به محرومان تنها به معنی اهدای وجه نقد نیست بلکه از هر طریقی می توان در این ثواب شرکت کرد.

حجت الاسلام نوری ادامه می دهد: در حال حاضر 35 اصله درخت عناب دارم که پنج اصله را برای مادام العمر برای محرومان پلاک گذاری می کنم.

وی با بیان اینکه امید است این قدم خیر اجری برای آخرتم باشد، می گوید: محرومان نیز هم وطنان ما بوده و باید از آن ها دستگیری کنیم.

این روحانی خدوم با اشاره به احادیث و روایات پیرامون کمک به دیگران بیان می کند: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی نیاز شود، در برابر، بهشت را بر او واجب می کند.

6 هزار اصله درخت برای نیازمندان پلاک کوبی شدند

رئیس اداره زکات و امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی(ره) در گفت و گو با خبرنگار حوزه از بیرجند گفت: از ابتدای طرح شجره زیبه تا کنون شش هزار و 532 اصله درخت پلاک کوبی شده است.

حجت الاسلام حسین فلسفی با بیان اینکه طرح شجره از دو سال پیش در خراسان جنوبی اجرا می شود، افزود: خوشبختانه مردم ولایی خراسان جنوبی از این طرح استقبال خوبی دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون از محل طرح شجره طیبه 40 میلیون تومان درآمد داشته ایم که در راه کمک به نیازمندان هزینه شده است.

گزارش: رقیه رحمتی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha