جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
...

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: بی شک توسعه کتابخانه ها به خصوص در کلانشهر مذهبی قم تلاش در جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی قم که در سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی همگرایی و همراهی خوبی از سوی مسئولان استان در زمینه ترویج کتاب و کتاب خوانی شکل گرفته که از جمله برکات آن ایجاد و یا توسعه فضای کتاب خانه ای در این شهر مقدس بوده است.

وی افزود: با کمک مسؤولان ارشد استان در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز، کتابخانه شهدای نوبهار قم تا پایان امسال و کتابخانه امام خمینی(ره) نیز تا پایان سال آینده افتتاح شده و در اختیار عموم شهروندان قمی قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام جباری اضافه کرد: همچنین ناگفته نماند که سال گذشته نیز با مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان توانستیم کتابخانه الزهرا(س) را در منطقه محروم امامزاده ابراهیم(ع) راه اندازی کنیم که حقیقتاً حرکت بسیار خوبی از حیث فرهنگی در این بخش از شهر بود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم همچنین با اشاره به طرح بازسازی سه کتابخانه که در سال گذشته انجام شد، گفت: امسال نیز به یاری الهی این برنامه را در جهت بسترسازی برای حضور اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان در دستور کار قرار داده ایم.

وی یادآور شد: با مساعدت استاندار قم توانستیم دستگاه چاپ کتاب‌های بریل را در قم تهیه کرده و تاکنون نیز حدود 8 هزار جلد کتاب بریل را تولید و برای استفاده نابینایان به سراسر کشور ارسال نماییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha