جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقه «دوی حجابی»  برای بانوان مسلمان در اندونزی برگزار می‌شود

حوزه/ نخستین دوره مسابقات «دوی حجابی» در جزیره نوساتنگارای غربی در اندونزی برگزار شده و دوندگان محجبه مسلمان در این مسابقه مسیر ۳ کیلومتری را از کنار روستاها عبور می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thejakartapost، نخستین مسابقه دوی «حجابی» در جزیره نوساتنگارای غربی در کشور اندونزی برگزار می‌شود.

 

این مسابقه دوی حجابی که شرکت کنندگان آن را بانوان محجبه مسلمان در اندونزی تشکیل خواهند داد قرار است تقریبا 20 روز دیگریعنی  10 دسامبر 2017 میلادی برگزار شده و بانوان دونده در این مسابقه مسیر سه کیلومتری را از کنار روستاهای مختلف عبور خواهند کرد.

به علاوه از دوندگان خواسته شده که در هنگام دویدن زباله‌هایی را که در کنار جاده پیدا می‌کنند جمع آوری کرده و به این ترتیب در پاکیزه سازی و حفظ محیط زیست منطقه نیز خدمت کنند.

 

محمد فاضل، رئیس بخش گردشگری اندونزی در باره این رقابت «دو» بانوان به خبرنگاران گفت: این دوی همگانی قرار است 10 هزار شرکت کننده داشته باشد و رکورد مشارکت دوندگان در یک مسابقه مشابه با 7 هزار و 500 دونده را در شهر پادانگ بشکند.

فاضل در ادامه گفت: برگزاری مسابقه «دوی حجابی» 2017 قرار است به یکی از آیکون‌های گردشگری ورزشی برای بانوان تبدیل شود که با گردشگری حلال در این کشور هم‌راستا عمل می‌کند.

 

گفتنی است جزیره نوساتنگارای یکی از پرجمعیت‌ترین مجموعه جزایر اندونزی می‌باشد که کوهستان های مرتفع و جنگل‌های سرسبز و انبوه این کشور را به خود اختصاص داده است و محل سکونت قبایل مخلتف و گروه‌های قومیتی چون بنجارها، اعراب و چینی‌ها می‌باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha