جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب به یونیفرم پلیس هلند اضافه نخواهد شد

حوزه/ یک مقام دادگستری در هلند با بی اعتنایی به رای کمیسیون حقوق بشر هلند اعلام کرد هیچ گونه تغییری در لباس یونیفرم زنان پلیس این کشور ایجاد نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dutchnews، مقامات هلندی با بی‌اعتنایی به رای کمیسیون حقوق بشر هلند، اعلام کرده‌اند که قصد ندارند هیچ گونه تغییری در لباس یونیفرم زنان پلیس ایجاد کرده و حجاب جایگاهی در اداره پلیس این کشور نخواهد داشت.

در حالی که کمیسیون حقوق بشر هلند رای به افزودن حجاب و روسری به یونیفرم زنان در اداره پلیس رای مثبت داده بود، مقامات هلندی این رای را قابل اجرا نمی‌دانند. فریناند گرپرز خوزه وزیر دادگستری هلند در پی این حکم گفت: یونیفرم پلیس به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

لازم به ذکر است نیروهای پلیس در کشور هلند اجازه ندارند هیچ گونه نماد مذهبی به همراه داشته باشند.

گفتنی است کمیسیون حقوق بشر هلند ممنوعیت حجاب اسلامی برای زنان پلیس، به ویژه بانوانی که امور دفتری در داخل اداره را به عهده دارند را «تبعیض آمیز» اعلام کرده بود. درحالی که این رای به نظر بسیار مهم می‌رسید و چراغ سبزی برای بانوان مسلمان در هلند محسوب می‌شد به نظر می‌رسد اداره دادگستری هلند اهمیتی به رای کمیسیون حقوق بشر هلند نداده و ضمانت اجرایی برای آن قائل نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha