چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسینی امام جمعه خمین

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: ریشه تفکر تکفیری و گروه‌های تروریستی اعم از داعش، طالبان و القاعده به افکار انحرافی ابن تیمیه بر می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، پیش از ظهر امروز در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، در رابطه با جایگاه اهل بیت(ع) در نزد اهل سنت اظهار داشت: برادران اهل سنت، اهل بیت(ع) را به عنوان افرادی شایسته و با شخصیت‌های و الا قبول دارند و از آنجایی که قرآن در آيه مودت، محبت اهل بیت(ع) را واجب دانسته، اهل سنت نیز ایشان را دوست دارند؛ در کتب معتبر اهل سنت نیز روایات فراوانی درمدح اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ریشه تفکر تکفیری و گروه‌های تروریستی اعم از داعش، طالبان و القاعده به افکار پلید ابن تیمیه بر می‌گردد، گفت: این شخص اعتقادات خرافی بسیاری داشت و بزرگان اهل سنت نیز با نظریات او بسیار مخالفت کرده‌اند؛ به‌ گونه‌ای که کتاب‌های اهل سنت در رد افکار ابن تیمه و محمدبن عبدالوهاب، از کتاب‌های شیعیان کمتر نیست.

امام جمعه خمین با بیان اینکه تکفیری‌ها بیشتر مسلمانان را کافر می‌دانند، اظهار کرد: حملات و ضرباتی که این تفکر به اهل سنت زد ، کمتر از آسیب‌هایی که به تشیع وارد کرده، نیست؛ آنها همه را تکفیر می‌کند و کسی جز خودشان را بر حق نمی‌دانند.

وی بیان کرد: استکبار جهانی از این تفکر تکفیری و انحرافی استفاده و بهره‌برداری کرد و دلیل حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آنها از تکفیری‌ها نیز به همین دلیل است؛ هدف اصلی استکبار جهانی آسیب زدن به محور مقاومت و ایران بود اما به لطف خدا و با تدبیر مقام معظم رهبری، نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با برگزاری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها، بیان کرد: وحدت مسلمانان و جوامع اسلامی، دستور الهی است که در قرآن نیز بر آن تاکید شده است؛ جهان اسلام برای ایستادگی در مقابل دشمن مشترک و عزتمندی و اقتدار باید اتحاد داشته باشد. این اجلاس نیز که موجب جمع شدن علمای اسلام و همفکری میان آن‌ها می شود حرکت خوبی در راستای حفظ وحدت مسلمانان است؛ با برگزاری این نوع اجلاس‌ها و همفکری‌ نخبگان اسلامی، جهان اسلام منادی وحدت در مناطق مختلف خواهند شد.

گفتنی است، اجلاس بین المللی «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها» در روزهای دوم و سوم آذر ماه 1396 با حضور بیش از 500 نفز از میهمانان داخلی و خارجی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha