جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیدایی

حوزه/مسئول پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه های علمیه استان به امر پژوهش اهمیت زیادی می‌دهند، گفت: سالانه حدود ۲۰۰ مقاله توسط طلاب حوزه های علمیه استان نگارش می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی شیدائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه، گفت: در خراسان جنوبی طلاب به امر پژوهش اهمیت زیادی می‌دهند، به طوری که در بیش از نیمی از مدارس علمیه استان مسئول پژوهش داریم که کارهای پژوهشی را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده مدارس استان سطح یک هستند و یک مدرسه تخصصی فعال و دو مدرسه عمومی فعال هم در بیرجند و قاین داریم که پژوهش های خوبی را دارند، گفت: تمام مدارس خواهران و بیش از نیمی از مدارس برادران، در استان مسئول پژوهش دارند.

مسئول پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سطح دو و سه نوشتن یک مقاله برای طلاب جزو سرفصل های درسی طلاب است، گفت: این موضوع در نظام آموزشی حوزه دیده شده و طلبه بدون نوشتن مقاله نمی تواند به سال تحصیلی بالاتر برود.

حجت الاسلام شیدائی با بیان اینکه در حوزه علمیه مرحله به مرحله بر نوشتن مقاله های طلبه ها نظارت صورت می گیرد، گفت: تمام مقاله ها تحت نظر استاد و مشاور نوشته می شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب سطح دو و سه باید حداقل در طول سال تحصیلی یک مقاله بنویسند، افزود: کار طلاب بخش عمده ای از آن به موضوع مقاله نویسی مربوط است و کسی که نتواند مقاله بنویسد، مراحل تخصصی خود را نمی تواند طی کند.

مسئول پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه حدود 200 مقاله توسط طلاب مدارس علمیه استان نگارش می‌شود گفت: از این تعداد سالانه حدود 100 مقاله به موضوعات تخصصی  بخشی به شاخه کلام و فلسفه و بخشی به شاخه علوم و معارف مربوط است.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه در حال حاضر 23 مدرسه علیمه در خراسان جنوبی فعال است، گفت: از این تعداد 7 حوزه خواهر و 16 حوزه مختص برادران هستند.

وی در پایان اظهارداشت: در طول سال کارگاه‌های مهارت پژوهشی و نشست‌های علمی برای طلاب در استان برگزار می‌کنیم. 


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha