پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قیس الخزعلی

حوزه/ شیخ قیس خزعلی با تاکید بر اینکه بسیج مردمی عراق تنها در برگیرنده شیعیان نیست، بلکه اهل سنت را هم در آغوش دارد افزود: به همین خاطر بود که توانستیم داعش را پشت سر گذاشته و پیروزی را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ قیس خزعلی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی «محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه همزمان با این گردهمایی به عنوان محبان اهل بیت(ع) شاهد پیروزی بر تکفیری‌های جهان هستیم، اظهار کرد: این درگیری بین حق و باطل است و این رودر رویی ابدی است و از ابتدای طلوع اسلام این درگیری بین محبان اهل بیت(ع) و تکفیری‌ها وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه خوارج اهل بیت(ع) را تکفیر می کردند، خاطرنشان کرد: در آن زمان مذاهب امروزی وجود نداشت اما در یک جبهه محبان اهل بیت و در جبهه دیگر دشمنان بودند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق ادامه داد:  از داعش انتظار می‌رفت تفرقه بیندازد تا اینکه شیعه و سنی را با هم بکشند و خداوند اراده کردند که این هدف محقق نشد و چیزی شبیه به دوره حضرت علی(ع) رخ داد.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم دو جبهه مجددا تشکیل شد که یکی آنان که ریختن خون عراقی را حلال دانستند و دیگری مدافعان اهل بیت(ع) بود.

شیخ قیس خزعلی با تاکید بر اینکه در عراق فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد، بیان کرد: در عراق اردوگاه حق تمام محبان اهل بیت(ع) را در آغوش می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج مردمی عراق تنها در برگیرنده شیعیان نیست، بلکه اهل سنت را هم در آغوش دارد افزود: به همین خاطر بود که توانستیم داعش را پشت سر گذاشته و پیروزی را محقق کنیم.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با دعوت از روشنفکران امت اسلامی برای تبیین تقسیم‌بندی جدید به عنوان محبان اهل بیت(ع) و تکفیری‌ها گفت: شیعه و سنی در محبت اهل بیت(ع) اختلاف ندارند.

وی با اشاره به پاکسازی عراق از بقایای داعش، اظهار کرد: داعش یک ابزار نظامی بود که پشت سر آنها ابزاری جهانی قرار داشت و پیروزی مقاومت بر آمریکا، اسرائیل و آل سعود بود.

شیخ قیس خزعلی اذعان کرد: درطول تاریخ مردم عراق ستم دیده‌اند و به آنها تهمت زده‌اند و اگر امروز این پیروزی‌ها را محقق می‌کنند، عملا ثابت کرده‌اند که شجاع ترین و باوفاترین مردم نسبت به دین و اولیای دین هستند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha