چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام مهدی نژاد - سمنان

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد با تاکید بر اینکه تکفیری‌ها دست‌نشانده اسرائیل و آمریکا هستند، گفت: در حقیقت بهائیت و وهابیت فرقه‌های تحت امر اسرائیل و استعمار هستند و شیعیان و اهل سنت این فرقه‌های ضاله را قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، ظهر امروز در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها» در تهران بیان کرد: داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری که به جنایت‌های فراوانی دست زده‌اند توسط  آمریکا و اسرائیل و با حمایت سعودی ها به وجود آمدند، تا اسلام واقعی را نابود کنند و با اسلام دروغین، جهان را به اسلام بدبین کند.

مدیر حوزه علمیه سمنان با تاکید بر اینکه تکفیری‌ها دست‌نشانده اسرائیل و آمریکا هستند، افزود: در حقیقت بهائیت و وهابیت فرقه‌های تحت امر اسرائیل و استعمار هستند و شیعیان و اهل سنت این فرقه‌های ضاله را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه اهل سنت احترام ویژه‌ای برای اهل بیت(ع) قائل هستند، گفت: تمام مذاهب اهل سنت دوستدار و محب اهل بیت(ع) هستند و حتی برخی از  اهل سنت، محبت اهل بیت(ع) را واجب می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه تکفیری‌ها خودشان را مسلمان واقعی می‌دانند و غیر از خود را تکفیر می‌کنند، ادامه داد: تکفیری‌ها، هم با شیعیان و هم با اهل سنت دشمن هستند.

مدیر حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به جهان اسلام یا یکدیگر وحدت دارند و هرکاری برای حفظ وحدت در مقابل جهان اسلام می‌کنند، اظهار کرد: در شرایط کنونی، ایجاب می‌کند که مسلمانان از تفرقه و اختلافات بپرهیزند و در مقابل دشمنان، وحدت و انسجام داشته باشند.

وی، برگزاری اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها را ارزشمند دانست و گفت: برگزاری هرنشستی که موجب اتحاد مسلمانان و جوامع اسلامی و همچنین عزت و اقتدار اسلام شود، ضرورت دارند؛ البته این اجلاس‌ها باید به صورت کاربردی و با تعامل و همفکری علما و بزرگان مذاهب اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha