جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شرافتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که دین مقدس اسلام بیشترین بهره‌ها را از کتاب برده و پیامبر اکرم(ص) رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در قرآن خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، ادامه داد: هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علم نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام غلامرضا شرافتی در نشست اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب خوانی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان برگزارشد، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب را باید یکی از زیباترین جلوه‌های فرهنگی و از گران‌سنگ‌ ترین پدیده‌ها و میراث بشری دانست.

وی با بیان این که دین مقدس اسلام بیشترین بهره‌ها را از کتاب برده و پیامبر اکرم(ص) رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در قرآن خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، ادامه داد: هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علمی نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: گسترش علم و آگاهی در جامعه موجب سعادت می شود و لازمه این امر نیز انس با کتاب است و نمی شود انسان خود اهل مطالعه نباشد و سپس بخواهد چراغ راه دیگران نیز باشد، بنابراین باید توجه داشت هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علمی نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می شود.

حجت الاسلام  شرافتی خاطرنشان کرد: کتاب در واقع همانند یک معلم است که هر چه در دلش است در طبق اخلاص گذاشته و نکات مختلفی را به انسان می آموزد و هر کس مطالعه را از روی اخلاص انجام دهد، خود عبادت است.

وی اظهار کرد: کسانی که با مطالعه بیگانه اند، در واقع انسان های تنهایی هستند و امیدواریم همه ما بتوانیم علاقه نسبت به کتاب خواندن را در جامعه بیشتر کرده و جزو کسانی باشیم که جامعه را به این سمت هدایت می کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: روحانیت جایگاه ویژه و خاصی در میان اقشار مختلف مردم دارد و می تواند با تکیه بر این جایگاه در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی مفید و موثر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha