پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سازمان خیریه اسلامی در منچستر، به جنگ سرما می‌رود

حوزه/درحالی که زمستان در راه است، یک گروه از مسلمانان منچستر در انگلیس، برنامه‌ای با عنوان «پوشش» به راه انداخته اند و با جمع آوری البسه گرم و کت‌های زمستانی سعی دارند به کمک بی‌خانمان‌ها وکارتن‌هاخواب‌ها که اخیرا در انگلیس زیاد شده‌اند بروند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که ماه زمستان زمان سختی برای بی‌خانمان‌ها و کسانی که مجبورند شب را در خیابان‌ها به سرکنند می‌باشد، امسال گروهی از مسلمانان در شهر منچستر در انگلستان گروهی با عنوان «پوشاندن» برای جمع آوری البسه گرم و کت برای کمک به نیازمندان راه اندازی کرده اند.

مؤسسه خیریه «کمک انسانی»، یکی از رو به رشدترین سازمان‌های خیریه در سرتاسر انگلستان که در 25 کشور مختلف آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و اروپا حضور پررنگی دارد، به این کمپین برای پیش برد فعالیت‌هایش کمک می‌کند.

سمیرا سعید مدیر برنامه‌های این سازمان خیریه گفت: ما در انگلستان در هنگام بحران‌ها کمک رسانی می‌کنیم و برنامه‌های توسعه پایدار را در فقیرترین کشورهای جهان ارائه می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: این پروژه اخیر با عنوان «پوشاندن» به دست توانای مسلمانان انگلیسی راه اندازی شده است. ما سال گذشته در منچستر کمپین مشابهی داشتیم و امسال با اعضای این پروژه همکاری داریم تا برای دومین بار چنین حرکتی را پوشش دهیم.

سعید گفت: این پروژه ساده اما موثر نشان می‌دهد که مردم می‌توانند با اندکی کمک کردن و اهدای چیزهای ناچیز چه کمک بزرگی به نیازمندان بکنند. آن‌ها کافی است کت‌های زمستانی غیرقابل استفاده و کهنه را اهداء کنند یا اینکه فقط اطلاع رسانی کنند.

افزایش فقر و کارتن خوابی در انگلیس

سعید در رابطه با افزایش فقر و کارتن خوابی در انگلیس گفت: شمار بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در انگلیس در 5 سال گذشته افزایش 133 درصدی داشته است و هدف مسلمانان انگلیسی این است که به جنگ با سرما بروند. سال گذشته ما با یک سازمان خیریه میان ادیانی همکاری داشتیم و 7 مکان دینی با ما همکاری داشتند. داوطلبان غذا و مصاحبت برای 10 تن از کارتن خواب‌ها فراهم کردند. امسال ما بودجه به مراکز داده‌ایم تا فعالیت بیشتری در امر کمک به بی‌خانمان‌ها انجام بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha