چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایثار و شهادت

حوزه/دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید جلسات معرفتی و شناختی در سطوح مختلف جامعه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست شورای استانی حوزه علمیه استان با موضوع «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید جلسات معرفتی و شناختی در سطوح مختلف جامعه برگزار شود.

وی در رابطه با چگونگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، افزود: اگر به دنبال تربیت نسلی جهادگر و ایثارگر با روحیه شهادت‌طلبی هستیم معنای آن ایجاد نگرش درست و تصحیح مفهوم مرگ و زندگی و شناخت درست از انسان، خدا، هستی و هدف خلقت است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: برای تحقق این موضوع، نیازمند برگزاری جلسات معرفتی و شناختی که در سطوح مختلف جامعه اعم از نهادهای اجرایی، فرهنگی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین تولید اثرهای فاخر هنری اعم از فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و تولید آثار مکتوب و سمعی و بصری با رویکرد ایثار و شهادت مخصوصاً با نگاه به معرفی سرداران و شهدای استان نیز می‌تواند در گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تأثیرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: توجه ویژه به ترویج فرهنگ ایثار و جهاد به معنای وسیع آن یعنی بذل الوسع و راه‌اندازی اردوهای جهادی چندساعته در مقاطع پایین تحصیلی حتی از مهدکودک‌ها مقدمه‌ای مؤثر برای ایجاد روحیه بسیجی و جهادگری در سطوح بالایی این گفتمان خواهد بود.

وی اظهار داشت: ايثار و شهادت به‌عنوان يك فرهنگ متعالی  در زمره‌ی عالی‌ترین مفاهيم الهي و نتیجهوالاترين ارزش‌هایی می‌باشند كه يك انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست يابد .

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اين مفاهيم اثرگذار و حركت آفرين قادرند تا فضاي يك جامعه را به‌صورت گسترده تحت تأثير قرار دهند و والاترين برکات را براي آن به همراه داشته باشند
وی تصریح کرد: تقويت باورهاي ديني و ملي كه امروزه جزء اصلی‌ترین مسائل اعتقادي و فرهنگي به حساب می‌آید و در رديف مهم‌ترین وظايف ماست، از جمله مواردي است كه با معرفي و تعميق شخصيت، منزلت، عقايد و آرمان‌های ناب آن بزرگواران در سطحي فراگير تحت تأثير قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه‌ ما مديون شهدا و ايثار گران بوده و يكي از راه هایی كه می‌توانیم اداي دين کنیم، شناساندن همه‌جانبه‌ آنان به نسل‌هایی است كه شهدا و مسیری كه در آن ممارست داشته‌اند را به‌خوبی درك نکرده‌اند .

وی افزود: بنابراين نبايد فراموش كرد كه فرهنگ ايثار و شهادت دربردارنده‌ آثار و بركات عظيمي است كه به شكل مستقيم و غيرمستقيم جامعه ما را شامل می‌شود، چرا كه ايثار و شهادت يكي از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامي و شيعي است كه جلوه‌های اعجاب انگيز آن در دوران انقلاب و دفاع مقدس به‌روشنی آشكار شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha