سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در تمام مساجد شهری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی مساجد شهری و بالای هزار نفر استان تا پایان برنامه ششم توسعه باید کانون فرهنگی هنری داشته باشند.

وی افزود: احیای کارکردهای متنوع فرهنگی، آموزشی، علمی، مشاوره‌ای، هنری، ورزشی، دفاعی و اردویی در کنار کارکرد عبادی از مهم‌ترین اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

شیرازیان، ترویج آموزه‌های دینی، قرآنی، سیره نبوی و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را از دیگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان خراسان شمالی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 358 کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعال هستند، گفت: تلاش می‌شود که با افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دینی در استان خراسان شمالی از طریق ایجاد و راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری گام‌های مثبتی در راستای اعتلای فرهنگ دینی و مسجدی برداشته شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به برنامه ششم توسعه، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد موظف شده‌اند که در کنار راه‌اندازی مساجد در تمامی شهرها و روستاها، کانون‌های فرهنگی و هنری را هم راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه که قرار بود یک‌چهارم از مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری داشته باشند، در خراسان شمالی 25 درصد مازاد بر سهمیه ابلاغ شده این کانون‌ها شکل گرفتند که در حال حاضر در این استان تعداد 258 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال هستند.

شیروان، میزبان همایش کشوری امام سجاد(ع)

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه همچنین از میزبانی شهرستان شیروان برای همایش کشوری امام سجاد(ع) خبر داد.

وی اظهار داشت: فروردین 97 هم‌زمان با 1400 سال تولد امام سجاد (ع) دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی میزبان پژوهشگران کشور خواهد بود.

شیرازیان خاطرنشان کرد: پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha